Johannanystrom

Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Johanna Nyström - 11 januari 2010 21:31

Han sjunger fan låten hära bättre än originalet!


Av Johanna Nyström - 11 januari 2010 21:19

Har precis kollat klart första avsnittet av Familjen annorlunda, vilket var helt OK! Nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli 22.00 och PH ska börja :) Jag längtar!


Imorgon blir det iallafall att fara till Luleå med Linn. Måste stiga upp halv sex eftersom vi ska fara vid klockan sju och infinna oss på polisstationen halv nio? nio?. Jaa undra vad vi ska dit och göra måntro? ;)

Nää, vi har inte gjort nå om ni tror det. Haha! Ska vara med Linn när hon ska vittna till en sak som hänt tidigare. Ska bli roligt och intressant att se/höra om jag nu får komma med in :) Sen tänkte vi väl gå på stan en sväng och kika. Men den stora frågan är ju ändå hur fan jag ska orka upp halv sex imorgon? Jag är ju van att alltid sova till tolv. Kommer ju vara dödstrött hela dan imorgon :(


Får INTE glömma att kolla uti en ny telefon imorgon, min håller på ge upp! Den behöver begravas, verkligen!!

Av Johanna Nyström - 11 januari 2010 18:39

Nu börjar det vara dax att få sig lite ny musik, har inte laddat hem musik på evigheter och jag är så less alla låtar. Så det är ingen som har nå bra tips på nå ny musik?

Av Johanna Nyström - 11 januari 2010 17:54


      


 


       


 


     


FAN VAD HÄRLIGT!   

Av Johanna Nyström - 11 januari 2010 17:20

    


Nej absolut inte, nog kommer jag fortsätta med att äta lite godsaker då & då, en gång i veckan har jag tänkt, vilket lär bli en dag under helgen.

Men frukt är faktiskt sjukt gott egentligen :)

Av Johanna Nyström - 11 januari 2010 17:04

Jag hade ju som nyårslöfte att jag skulle börja äta nyttigare och börja träna igen. Jag tänker hålla det och imorgon sätter jag igång. Började inte direkt efter nyår, utan väntade nu tills "allt" är över. Jul, nyår och andra speciella dagar. Hade egentligen tänkt börja idag men kunde inte fara handla allt som behövs förren nyss. Så nu är kylskåpet fyllt med grönsaker av alla dess like, och fruktskålen är också den fylld.

Jag tänkte prova mig på en "bantningsmetod", eller man kan inte kalla den för att banta, för det gör man inte direkt. Den här metoden är mer hälsonsam för kroppen och man mår bättre av att följa den, man kan leva genom den hela livet, vilket man inte kan/gör genom riktiga bantningsmetoder som bara pågår under några veckor/månader.

Kan skriva här nedanför lite vad man gör.


* Äter regenbundet, Frukost, lunch, middag + två mellanmål om dagen.

Man byter ut snabba kolhydrater mot långsamma.


* Äter mat som du blir mätt på, inte mätt för en halv timme och sedan blir du hungrig igen.


* Du byter ut alla produkter som är gjorda på vitt mjöl till fullkornsvarianter. Tex, vitt bröd - fullkornsbröd, Pasta - fullkornspasta eller dinkel, jasminris - råris, osv.


* Byter ut potatisen mot tex, grönsaker, böner osv.


* Undvik bröd så mycket du kan, ät bara när du känner att du måste, istället ersätter du det med ägg, ost, skinka, yoghurt.


* Försök äta protein till varje måltid, fisk, ägg, kött, kyckling m.m


* Ät mer nyttigt fett: fisk, avokado, nötter, olivolja m.m


* Ät mer fiber, havregrynsgröt tex.


* Sov mer, stressa mindre, träna/motionera mer!


Man äter precis all mat som man ätit tidigare, bara att man äter mindre utav den och istället tillsätter mer grönsaker. Svårt att förklara men ska bli roligt att testa det här :) För äta mer hälsosamt behöver jag då absolut börja göra. Och lite "bullmage" vill jag bli av med. haha!




Av Johanna Nyström - 11 januari 2010 12:56

Ikväll drar Familjen annorlunda igång igen på TV4. Följde varje avsnitt förra året och det var faktiskt bra, tyckte det var kul att se hur endel familjer verkligen har det med kanske 9 barn, och hur dom klarar av allt. Så det hade jag väl tänkt se ikväll om man inte hittar på något annat roligt, annars finns ju alltid TVreplay :) Och senare är det dax för två nya PH avsnitt som man bara inte får missa :)


Förresten, igår var jag & Linn J-vligt nära på att söka in till ett program, ska inte säga vad men vem vet, det kanske blir av? ;) Roligt skulle det vara. Haha!


Nu ska jag iaf göra mig nå frukost och sen kommer Linn och håller mig sällskap.

Av Johanna Nyström - 11 januari 2010 12:48

En annan film som jag kan rekomendera att se är Jennifer´s body. också en skräckfilm som jag inte trodde skulle vara så skräck när jag såg framsidan men där hade jag fel. Eller "såå" läskig är den väl inte men nog får man rycka till några gånger när det händer något man inte är beredd på :) Men den gick att iaf att se.


  

Presentation


Johanna Nyström - 23år, bor i Norrbotten, Överkalix tillsammans med min pojkvän Mathias och våran hund, en Fransk Bulldog som heter Dollar. Världens härligaste. Honom kommer ni få läsa och se mycket av här.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

-

Personligt bloggar Blogvertiser Personligt





Ovido - Quiz & Flashcards