Johannanystrom

Alla inlägg under oktober 2011

Av Johanna Nyström - 30 oktober 2011 20:10


Helgen har rullat på riktigt fint och jag har hunnit med massor. Nästan så jag inte vet vars jag ska börja.


Fredag, då var det tänkt att jag och Matte skulle med Jp och en massa andra till Finland, Uleåborg för att bo på hotell hela helgen. Vi blev bjudna och allt meeeen när vi vaknar upp på fredagmorgon, jag har precis gjort mig klar och är redo för att åka så har Matte knappt någon röst kvar, huvudvärk och en jävla förkylning och mådde dåligt så vi var tvugna stanna hemma :( Sjukt tråkigt för hade varit riktigt roligt fara. Men det kommer ju fler gånger. Så fredagen spenderades hemma i lägenheten där jag fick slava hela dagen. Ni vet ju hur killar är när dom är sjuka ;) haha! 


Lördag mådde han bättre så vi for till Luleå en snabbis och hämta ut nå saker, såg på storheden, åt god mat på Dagobert osv. Väl hemma i Ökx igen tog jag det lugnt här hemma innan Annika kom och joinade mig och vi surra mest, var till G-byn och drack kaffe och sen vid halv tio for jag till Vännes och såg när bröderna Wikman skruva. Innan vi for hem sova var vi förbi till David en snabbis också. Och vid 03 var vi i sängen. 


Söndag, mådde inte alls bra på morgon när jag vakna, huvudvärk och ont i kroppen & halsen men jag for till Ida och David och var barnvakt åt söta casper ett tag innan jag och Matte tog med han till Luleå hem till Marie :) Så vi hann på storheden en sväng igen där jag fynda nå nya sängkläder och hann förälska mig i alla fina, mysiga julsaker. Ska lätt fara shoppa loss lite närmare jul. 


Och nu ikväll har jag nyss kommit hem från Annika där vi spelat bingolotto. Jag vann 100kr men eftersom jag hade en dubbellott dubblades vinsterna så vann 200kr :) Inte dåligt. haha!

Pengar behöver man alltid. Nu ska jag bädda ner mig i soffan och se lite avsnitt av Paradise Hotel och hoppas jag mår mycket bättre imorgon då jag ska jobba 08.30-17.00 på lekis. Får verkligen inte vara sjuk. 


Av Johanna Nyström - 27 oktober 2011 09:09


En ganska så fin lön har rullat in på kontot inatt. Kunde ha varit mer tycker jag :) haha!

Pengar kan man väl aldrig ha för mycket utav? ;)

Nu blir det iallafall några timmars jobb på lekis med alla söta barn :)

Av Johanna Nyström - 26 oktober 2011 21:50


Dom senaste dagarna har jag kollat på Paradise Hotel och nu är jag fast, helt beroende och slutar helst inte se om jag inte måste. Tänk att ett sånt tv program kan vara så beroendeframkallande? Sjukt. 


Efter att jag hade städat klart har jag hunnit nöta massor med avsnitt men var tvungen ta en paus för att fara äta på Vippa med min karl. Sen har vi varit förbi till G-byn en snabbis och till Storbäcken för att kabla igång hans andra bil och nu har jag precis kommit hem och tänkte nöta några avsnitt tills Matte kommer hem igen så ska vi se nyaste avsnittet av Sons of anarchy, världens bästa serie :)


Blir nog en rätt så tidig kväll, ska försöka iallafall för imorgon blir det jobb 08.30 - 14.00 . 

Härligt med mer tid :) + att jag får en lill lön inatt! Det behövs verkligen nu inför helgen. 

Av Johanna Nyström - 26 oktober 2011 13:34


Kan det inte vara roligare att städa? Gus så enkelt det skulle varit. Då skulle man alltid ha fint & rent. 

Det suger verkligen att städa och jobbigt som fan är det också. 


Såg ett avsnitt av Paradise Hotel och hoppa sen upp från soffan och började städa uta fan. Har dammtorkat allt, dammsugit, skurat, satt allt på sin plats, tvättar för fullt och tänkte nu ta en liten paus på en halv timme innan jag ska diska bort allt. Så har bara det kvar och att byta sängkläder men det går ju fort, sen är allt som nytt igen :) Härligt! Hoppas M blir glad att komma hem till en ny städad lägenhet :)

Av Johanna Nyström - 26 oktober 2011 10:41


Igår kväll var jag med mamma och pappa till Gyljen och hälsade på Krister & Anna-Lena och lämnade en stor ikeapåse med kläder jag rensat från garderoben som jag inte använder nå mer + nå smycken. 

Sen blev det film med Annika och Lilly, The Notebook, så sinnessjukt bra film. Fick fälla nån tår där mot slutet :) Och vid halv ett när filmen var slut gjorde jag natt och har vaknat för en stund sen. 


Funderar på vad jag ska hitta på idag för att fördriva tiden? Funderar på att städa när man liks inte har något speciellt att göra och det skulle verkligen behövas. Vi får se. 

Längtar till i eftermiddag då Matte kommer hem! :) Hatar att sova själv. 

Av Johanna Nyström - 25 oktober 2011 14:51


Har varit och tatuerat mig för en stund sen, gjorde jävligt ont men så värt det :)

Annika var med som stöd. Och snart blir det go middag här, fläskfilé och potatisgratäng. Gött!

Saknar mig karl som tusans, ska bli sjukt tråkigt sova själv inatt :(


Ni får nån bild på tatueringen här nå..


Av Johanna Nyström - 25 oktober 2011 09:55


Igår blev min fina pärla såld. Känns ut riktigt trist. Ångra mig direkt Matte ringde och sa att de är en som vill komma se den och ångra mig ännu mer när den rulla iväg från våran parkering. 

Men men, inget att göra någonting åt nu, bara leta en ny nu :) Ska bli kul ändå. Bara jag hittar en typ nu, nyss. Är så tråkigt och jobbigt att inte ha en egen bil. Får ju låna Mattes medans, tills jag hittar mig en men backen i den bilen fungerar inte så jag måste hela tiden tänka på hur jag perkerar osv när jag kör. 


Men det jag blev mest stolt över igår var att jag fick visa bilen själv, sköta snacket själv, pruta och sälja den helt själv eftersom Matte var och jobba. Men jag klara det fin fint :) Var lättare än jag trodde och tog med mig Helena som stöd men kan erkänna att jag var lite nervös faktiskt. haha! Jag kan ju som inget direkt om bilar men det gick bra ändå! =)



Tisdag idag och jag har sovit riktigt skit inatt, vaknat miljoner gånger, sovit oroligt och vaknat för minst lilla, typ direkt M har rört sig. Sen har han farit köra lastbil 04 inatt och efter det blev jag stört pigg men lyckades tillslut somna om igen. Idag blir det att fara tatuera sig, shit så roligt och spännande men fan så nervös jag är. Tror det kommer göra ont, sjukt ont! :(

Av Johanna Nyström - 24 oktober 2011 16:01


Har varit till kalix på em en snabbis idag med mamma, Ida & Annika. 

Mamma köpte en ny soffa, eller ska göra det så var med och blev förälskad i alla små prylar dom hade där :) haha! Synd att man inte var rik. När vi kom hem for vi på vippa och tog en kaffe kopp. Mycket välbehövligt och nu är vi hemma igen. Sitter i G-byn och väntar på att maten ska bli klar, kebab i pitabröd blir det! Gött! :)


Sen tänkte jag nöta lite Paradie Hotel som jag började med igår :) Matte är och kör lastbil så lika bra vara här och terra alla än att ligga hemma själv. Sen far han inatt igen och kommer hem onsdag eftermiddag nån gång så lär ju bli något dampig. haha! Ska bli sjukt tråkigt sova själv men har ju gått bra dom andra gångerna så nog vettja de går bra nu också! :)

Presentation


Johanna Nyström - 23år, bor i Norrbotten, Överkalix tillsammans med min pojkvän Mathias och våran hund, en Fransk Bulldog som heter Dollar. Världens härligaste. Honom kommer ni få läsa och se mycket av här.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

-

Personligt bloggar Blogvertiser Personligt





Ovido - Quiz & Flashcards