Johannanystrom

Alla inlägg under april 2011

Av Johanna Nyström - 29 april 2011 10:15


Nu är vi äntligen framme i soliga Östersund efter en hemsk bussresa igår.

Resan tog 13,5 timme och den var verkligen en plåga. Sjukt varmt och svettigt, det var på riktigt som i en bastu och då överdriver jag inte ens.

Sen i Umeå när vi bytte buss var den överfull så vi fick sitta vid nå okända människor, bussen var sjukt risig, det lät, stolar mm var sönder, fläkten funkade inte och det var helt sinnessjukt varmt så tillslut fick vi tillåtelse av busschauffören att öppna nödluckorna i taket för man höll på dö. Plus att bussen hade ingen toa eller den var ur funktion så man fick hålla sig från umeå till Östersund från att pissa. Fyfan säger jag bara. Kändes ibland som att magen skulle sprängas.


Men klockan 22.00 kom vi fram och på busstationen stod Jenny och väntade på oss. Vi gick dirr till henne där hon bjöd oss på thé och smörgås, sen har vi legat och surrat om allt mellan himmel & jord & skrattat som aldrig förr. Sen efter tolv nångång slockna vi alla 3 och sov så gott.


Nu ligger jag här i Jennys lägenhet och tar det lugnt, Jenny har farit till skolan och Lina sover ännu. När hon vaknar blir det att äta nå frukost, duscha och klockan 14.45 ska vi och bli sminkade och fotade av ett modell företag :) KUL!

Och om vi hinner innan det kanske det blir en liten rundtur här i stan så vi får se :) Och imorgon blir det att SHOPPA + en jäkla massa andra roligheter! =)


Nåja, ska glo vidare en stund, men vi har det bra och jag längtar inte hem så mycket, bara lite. Mest till min karl där hemma som jag så gärna hade velat krama å goas med :)

Av Johanna Nyström - 27 april 2011 15:44


Varit på lekis hela dagen vilket har gått super. Dock har jag känt mig hängig och lite lätt risig i kroppen :( Känns som att feber är påväg? 

Hoppas verkligen inte det, skulle ju vara perfekt få det nu när vi åker imorgon. Har iallafall köpt massa ipren OM det nu skulle bli så. 


Nu är då nästan allt klart, väskan är packad och jag är inte nöjd -men det får fan duga. Sen har jag kvar att ta ut nå pengar, snöra ihop en sallad och några smörgåsar som jag kan ha med på bussen imorgon. 


Gruvar mig inför bussresan, vi åker imorgon klockan 08.05 och är framme i Östersund 22.00 Det är en bra bit och många timmar, JA! Men nog vettja det går bra. Ska bli skönt komma bort härifrån i några dagar, se nytt, hälsa på jenny, njuta och göra nå annat. Dock kommer jag ju sakna Matte så ini bomben men det är bra ibland också :)


Nää hörni det här kommer bli super. Vi hörs på Söndag igen.... 

Av Johanna Nyström - 26 april 2011 21:52


Shit vilken tung dag, helt sjukt så jag är slut nu. Och min rygg mår då absolut inte bra :( Men för övrigt har det gått bra jobba idag, lite mycket att göra och stressigt bara. Efter jobbet for jag till Matte och vi har hunnit tvätta, städa och fota hans bil nu när den ska säljas. Sen bara chillat på här i G-byn. 


Ligger just nu i sängen och är fet, världigt fet. Försöker ta mig ork att börja packa alla hundra miljarder saker jag ska ha med mig till Östersund men vettefan hur jag ska orka? Känns bara ut sjukt jobbigt börja välja ut massa kläder, skor osv. Men måste, hinner och orkar fan inte imorgon. Lär bli nog stressigt med allt jag ska hinna göra. För 08.05 på torsdagmorgon går bussen... 


Nää, nu lyssnar vi på en låt och får tummen ur röven... Puss!



   

Av Johanna Nyström - 26 april 2011 12:33


Var sjukt roligt på morgon när jag kom till Lekis. Fick många kramar av barnen :) Det värmer att dom saknat en! Men tyvärr hann jag bara vara där en timme innan dom ringde från Konsum och ville ha mig att jobba. 

Så nu är jag just hemma på lunch innan jag ska ner igen och slita häcken av mig. 


Och en tråkig nyhet är att det inte blir någon Umeå resa idag, har hittat mig en bil som jag VILL HA, NUUUUU! Men när Matte ringde så sa han att det var en som hade hunnit före och skulle komma se den ikväll men om han inte tar den så skulle ägaren ringa dirr ikväll först till oss så jag hoppas, ber, håller tummarna & fötterna att han inte vill ha den så vi kan fara hämta den imorgon istället. FAN så ond jag blir annars :(

Av Johanna Nyström - 26 april 2011 07:29


Skit jävla natt. Har sovit sämst. Måste nog vara för att jag sovit själv här i G-byn och är van att sova med Matte :( Men men... 


Nu ska jag borsta gaddarna och sen gasa ner till Lekis :) KUL! 

Sen om allt går vägen och låter ut bra blir det en liten Umeå trip idag när jag slutar. Hoppas! :)

Av Johanna Nyström - 25 april 2011 21:22


 

Av Johanna Nyström - 25 april 2011 20:58


Imorgon blir allt som vanligt igen. Jag börjar praktik på lekis, igen. 

Hur jag längtar helt ärligt. Visst det är och har varit sjukt skönt vara ledig och kunna göra vad man vill, när man vill, sova länge, vara uppe sent osv men jag saknar mina små söta barn sjukt mycket. Jag har ju ändå varit med dom 3 månader tidigare varje dag och nu blir jag där tills skolavslutningen. Så ett halv år sammanlagt. Ska bli så roligt komma tillbaka och träffa alla de små liven :) Och dessutom följa dom till slutet. 


Resten av veckan blir det iallafall full rulle. Lekis imorgon och på onsdag. 

På torsdag åker jag och Lina till Östersund så ska hinna packa också, på fredag blir det att vara "modell för en dag" , och sen kommer vi hem på söndag. Så vi kommer hinna shoppa, se östersund, umgås med Jenny och bara allmänt njuta :) Sjukt kul! Så idag har jag hängt med Lina, vi har valt ut lite kläder till fotograferingen, kollat busstider, surrat sönder världen, raggat, glassat omkring och ätit en go isglass. 


Nu ligger jag hemma i G-byn och väntar på att min karl ska komma hit. 

Förresten, blev nyss erbjuden att jobba som vanligt på fredag på lekis, fuck! Nog är det typiskt att jag ska bort just då :(


Nää, nu blev det för mycket dill, ska slå på nå musik & lyssna tills M kommer :)




Av Johanna Nyström - 25 april 2011 18:24


Klicka för större


                                                                           

Presentation


Johanna Nyström - 23år, bor i Norrbotten, Överkalix tillsammans med min pojkvän Mathias och våran hund, en Fransk Bulldog som heter Dollar. Världens härligaste. Honom kommer ni få läsa och se mycket av här.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

-

Personligt bloggar Blogvertiser Personligt





Ovido - Quiz & Flashcards