Johannanystrom

Direktlänk till inlägg 18 juni 2013

Dollar gästbloggar!

Av Johanna Nyström - 18 juni 2013 19:36


Hej Dollar här!


Min matte tyckte jag kunde voffa några rader här. 


Matte tycker jag växer så det knakar, att tiden går så fort. Hon tycker det var nyss hon var i Västerås och hämtade hem mig. Men snart blir jag 5 månader. Och jag trivs som handen i handsken med min matte och husse. 

Dom är så kärleksfulla med mig, pussar och kramar mig flera gånger om dagen. Och det bästa jag vet är att busa med dom utomhus. Dom springer och jag springer efter som en tok. Då blir jag jätte glad och busig. Dom brukar skratta och säga se på han, se så söt. (Ja, jag vet, jag är ju jätte söt)


När vi är inomhus tycker jag om att tugga ben (när jag får ett), annars leka med mina leksaker och sova i soffan när dom ser på tv eller på sina datorer. Jag vill vara nära dom hela tiden. Går den ena i duschen brukar jag gå och sätta mig utanför dörren och vänta där tills dom är klar. Då vill jag jätte gärna slicka på deras blöta ben men det tycker dom bara kittlar. Men är ju så gott med vatten. 

Annars älskar jag mat, är riktigt tokig i det. Bra tycker matte men ibland är jag nog lite för tjosig, speciellt när dom lagar mat i köket. Det luktar ju så gott och jag undrar såå mycket vad det är för gott dom lagar.


Jag har även blivit jätte duktig på att få mina klor klippta. Ibörjan var jag jätte jobbig med matte, jag sprattla och skrek. Som en riktig bebis faktiskt och matte tyckte jag var omöjlig. Jag tyckte det var jätte hemskt och skrämmande men nu har jag växt upp och tycker inte alls det är hemskt något mer. Jag ligger så fint i famnen och låter hon klippa dom. Nästan så jag somnar. 


Matte har förresten lärt mig en massa roliga saker och hon blir så stolt och glad över hur lättlärd och duktig jag är. Här är några av sakerna jag kan. 


* Sitt

* Hit

* Stanna

* Stå

* Nej

* Varsågod

* Give me five

* Hopp


Sen kan jag gå jätte fint i koppel och förstår jätte bra när matte säger nej, då vet jag att jag gör fel och slutar på en gång. Ligg har hon börjat träna med mig men jag tycker det är så tråkigt bara ligga och se så jag strular lite men nog vettja jag måste visa hon att jag kan det också snart. Jag är ju en liten fralla och klart jag kan vara envis ibland. 


Jag brukar ofta höra hur matte säger till husse att jag är så duktig som inte smiter från gården när vi är ute. Dom låter mig alltid vara lös ute på gården och springa omkring fritt och leka. Vilket jag tycker är super kul. Jag smiter aldrig, jag håller mig alltid vid dom och vet vars gränserna går. 

När jag var yngre smet jag faktiskt en gång men matte sprang ikapp mig och var ganska bestämd och sen dess har jag aldrig provat smita igen. Nu vill jag bara vara nära hela tiden. Jag älskar det. 


Min bästa hund kompis är min mattes systers hund, Lava heter hon och är en flatcoated retriever. Hon är svart och bara två dagar yngre än mig. Vi träffas nästan varje dag och jag tycker om henne jätte mycket. Hon är så rolig att busa med. Men ibland busar vi nog för mycket för då brukar våra mattar säga åt oss. Oftast slutar vi men ibland kan vi inte låta bli att fortsätta. Det är ju så kul. Sen har jag träffat flera andra nya kompisar men Lava är min bästa vän och favorit. 



Det jag vill berätta med det här inlägget är att jag har det super bra och kunde inte haft det bättre. Jag har världens bästa matte och husse som jag älskar av hela mitt hundhjärta och jag vet att dom tycker jag är världens bästa hund och älskar mig lika mycket som jag älskar dom. 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nyström - 10 juli 2013 12:11

  Nu lämnar jag denna blogg. Det behövs något nytt ....  Så nu hittar ni mig på http://johannanystroms.se/ ...

Av Johanna Nyström - 9 juli 2013 21:42

                     

-

Av Johanna Nyström - 9 juli 2013 19:40

  Hunnit steka i poolen i förrgår och igår. Inget "riktigt" sommar väder än men har inte gett upp hoppet. Hann ju iallafall få mig lite färg. Men tyvärr så är man ju långt ifrån så brun man brukar vara den här tiden på sommaren. De är ju hemskt. ...

Av Johanna Nyström - 8 juli 2013 10:15

  Mamma ringde nyss och frågade Garbins idag?  Vet inte om jag ska orka pallra mig dit. Blåser ganska mycket ute och är rädd att det blåser tio gånger mer där när de är så öppet och vid älven. Hmm.. Ska väcka Matte och höra vad hans plan är.   ...

Av Johanna Nyström - 7 juli 2013 21:10

  Gud så jag har hunnit med massor med saker sen senast.    Kan börja med att premiär bilbingon i Lansjärv vart lyckad för min del. Vann 1500 kr. Sjukt glad vart jag! Sen har jag hunnit lägga ner massor med tid på Dollar. Vilket beror på att ...

Presentation


Johanna Nyström - 23år, bor i Norrbotten, Överkalix tillsammans med min pojkvän Mathias och våran hund, en Fransk Bulldog som heter Dollar. Världens härligaste. Honom kommer ni få läsa och se mycket av här.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

-

Personligt bloggar Blogvertiser Personligt





Skapa flashcards