Johannanystrom

Alla inlägg under december 2009

Av Johanna Nyström - 31 december 2009 17:15

Och det nya året 2010 tar oss snart med storm. Jag hoppas på ett kanon år, det kan väl ändå inte bli sämre än året som varit? det hoppas jag då verkligen inte.


Nu sitter jag iallafall hos min gumma och väntar på att hon ska göra sig klar så ska vi börja med maten. Oxfilé, bakpotatis med rödvinssås :) Mums! Och sedan chips & alkohol på det! Vi får nog det himla mysigt på våran 2manna förfest skulle jag tro :) Senasre är väl planen att försöka hitta en fest att fara på. Hur nu det ska går återstår ju att se eftersom det verkar ut mera dött. Men det brukar ju oftast lösa sig i slutändan.


GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA & SKÅL!!  

Av Johanna Nyström - 30 december 2009 22:41

Har precis tryckt i mig lite, (mycket) av cheesecaken jag baka tidigare. Och den blev lyckad. Super god!


  


Men de här med Daim Cappuccino var ingen höjdare alls. Jag är besviken för det smakade rent ut sagt SKIT. Fan så äckligt. Eller så är det jag som är värdelös på att koka vatten och hälla i pulvret från den lilla påsen?! Nä det rekomenderar jag absolut inte fast det ser ut sjukt gott.


  

Av Johanna Nyström - 30 december 2009 22:07

Då ska ni absolut se den här. Vet inte om det bara är jag som har dålig smak och tycker den här filmen är bra, eller om den verkligen är det? Okej, kanske inte sådär super duper men nog fan var den då bra alltid.

Och som sagt, jag älskar "tjejiga" filmer :)


  

Av Johanna Nyström - 30 december 2009 19:10

Har precis snört ihop en cheesecake som nu ska stå i frysen i ca 4 timmar innan den är redo för att ätas :) Sen har jag köpt Cappuccino Daim som jag tänkte prova på sen.


Men här har ni receptet:


Fryst Cheesecake


3 Ägg

2 dl Vispgrädde

100-125 g Cream cheese

½ dl Socker

1 tsk Vaniljsocker


Garnering:

2-3 Gigestivekex (mer om du vill)


Såhär gör du:

Skilj på äggulor och vitor. Vispa sedan vitorna till hårt skum. Vispa sedan grädden. Rör sönder osten och blanda den först med bara gulorna, en i taget, sockret och vaniljsockret. Rör sedan ner grädden och vänd tillsist ner äggviteskummet.

Häll sedan i blandningen i en rund bakform med en löstagbar botten. Ställ formen övertäckt i frysen. Låt den stå minst fyra timmar. Ta ut kakan ca 30 min innan den ska serveras och strö över krossade digistivekex. Frukt också om du vill ha.

Den kan förvaras i flera veckor.



Bild får ni sen när den är klar :)



Av Johanna Nyström - 30 december 2009 19:07

För några dagar sen då jag fick fin besök av Vickan, Jim & Albin.

Shit så han växer, det bara knakar :)


  

Älskar dig gumman och kommer alltid finnas här för dig!   

Av Johanna Nyström - 30 december 2009 18:41

Imorgon smäller det överallt i hela världen. Wiihii :)


Idag har jag bara tagit det väldigt lugnt, varit och hälsat på Linn en sväng också där vi försökt slå våra kloka huvuden ihop och komma på något roligt till imorgon. Vi kom inte så långt om man säger så, bara till att vi kanske, mest troligt lagar nå go mat, äter oss feta tills vi spyr. Okey, kanske inte riktigt så men nått i den stilen. Sen är ju det stora problemet vars fan man ska fara sen? Ingen verkar ju veta nå. Jag blir så less. Men jag har faktiskt inga större förväntningar på imorgon, Nyår brukar alltid suga vilket det säkert gör imorgon också. Men ett är då säkert, jag ska vara här i kommunen eftersom jag är PANK!! Jag har inge annat direkt val om man säger så.

Av Johanna Nyström - 30 december 2009 14:02

        

Presentation


Johanna Nyström - 23år, bor i Norrbotten, Överkalix tillsammans med min pojkvän Mathias och våran hund, en Fransk Bulldog som heter Dollar. Världens härligaste. Honom kommer ni få läsa och se mycket av här.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

-

Personligt bloggar Blogvertiser Personligt





Skapa flashcards