Johannanystrom

Alla inlägg under juli 2012

Av Johanna Nyström - 31 juli 2012 18:43


Just nu är jag riktigt fräsch, har precis tvättat bilen och fan så varmt. Måste ta en dusch när jag kommer hem. Funderar på att polera & vaxa den också. Men vet inte hur jag ska göra. Lär ju ta några timmar och känns fel göra lite nu och lämna och fortsätta på resten sen. Kanske blir sjukt stor skillnad och ser helt konstigt ut? 


Igår gick iallafall bilen i genom besiktningen så dirr jag fick veta det la jag ut en annons på blocket och efter 30 minuter var den såld. Vilket flyt! :) Så nu är gammel pärlan borta men tur jag hade en ny innan jag sålde den, annars hade jag fått panik. Ska bara fixa upp den lite nu så blir den nog fin tillslut. 


För övrigt så jobbar jag varje dag och tar de mera chill på kvällarna. Nu är vi tillbaka på lekis igen på fritte där vi blir just över två veckor innan skolorna drar igång igen. Fick även igår bokat biljett till LK och hotell så nu slipper man fundera uti det. Sen på söndag blir det fallskärmshoppning. OM jag är nervös? JAG DÖR!

Av Johanna Nyström - 29 juli 2012 21:38



Haft en sjukt bra och lugn helg. Synd att den redan är över! :( 


I Fredags började jag kvällen med att fara till Ida W där vi munna ett glas och inväntade Ccilia innan vi drog till Sang´s Thai för middag med arbetskompisar. Dock ballade nästan alla ut men vi tre, Marie och Inga-Lis satt där hela kvällen och åt god mat och drack gott. Många skratt fick man sig :) 


I Lördags var jag i Grelsbyn hela dagen och stor städade ny bilen så nu är hon mycket fin. Fick även bokat en tid för besiktning. Så imorgon gasar mamma och pappa till Luleå. Hoppas den går igenom. Men dom lär säkert gnälla på att däcken är dåliga med min otur men ska beställa nya så fort jag får nästa lön. Sen på kvällen for jag Ida, David och Matte och fiska och grilla. Mycket trevligt. Och när vi kom hem såg vi nån film. 


Idag har jag varit i G-byn hela dagen lång och fixat. Bytt däck på båda bilarna med Mattes hjälp. Tacka till tusen att jag har honom men jag hjälpte faktiskt till mycket. Stod int bara och såg som nå fån. :) Sen ikväll har jag varit hälsat på Malin, Love och Nellie. Sjukt trevligt och har busat med söt Love :) Nu blir det iaf att halstra nå fisk med M, I & D :) 


Jobb imorgon. 


     

Mina tjejer :)


 


Och det blev mycket finare med fina fälgar! :)

   






Av Johanna Nyström - 26 juli 2012 20:52


Har varit och köpt mig en ny bil ikväll. En E 220 -94 . Mycket fin är den och bara jag ger den lite kärlek så blir den ännu finare! :) Måste byta fälgar nå i helgen, köpa vita sidoblinkers och besikta den och en tvätt + polering skadar inte :) Bak stötfångaren är sönder men fick med en ny så ska sätta dit den också och sen fick jag med en reservdelsbil men den gav jag hela så snabbt till Matte ;) haha. Kommer nog bli bra de här. Måste bara försöka få mig en tid för att besikta snabbt så jag kan sälja min andra bil. 


 

Av Johanna Nyström - 23 juli 2012 20:55


Fattar inte hur tiden, dagarna, kan gå så himla fort? Måndag börjar redan dra mot sitt slut. 


I fredags hade jag ju som sagt mys & filmkväll med mig själv och var chaffis senare. I lördags for jag och Matte upp mot Jock och bara körde mest och såg tills vi kom på att fara till Brudslöjan när vi liks var i farten. Sen igår (söndag) umgicks jag med Helena en stund tills jag pront skulle till Luleå och köpa mig en cykel. Sagt & gjort, tvingade med mig Matte och for på Biltema och hittade en fin tantcykel. haha. Med Korg å allt! :) 2199kr fick jag ge för den. Ett klipp typ!


Så på morgon har jag cyklat till jobbet. Fan så tungt det var. Sjukt så man är otränad men det ska de bli ändring på. Sen har jag och M för en stund sen tagit oss en lång prommis och nu ligger jag helt slut i soffan. Har även hunnit vara till Malin en sväng och hälsat på och surrat med henne och Vicky. Nu ska jag iaf bara ta det extremt lugnt tills sängen kallar. Börjar 8.30 - 17 imorgon så behöver ju inte gå lägga mig i pensionärs tid iaf ;P


Brudslöjan

   



Och np bilder från en båttur vi tog för nå tag sen :)

     


Av Johanna Nyström - 21 juli 2012 13:57


Hade ju som sagt filmkväll med mig själv igår kväll men när filmen nästan var slut så ringde Matte och frågade om jag kunde komma köra åt han, Joel och resten av folket. Så snäll som man är så for jag. Lovade dock bara en liten stund men vi har somnat efter 04 inatt. Men var trevligt och fick ju köra raggarbil så ;P haha. 


Lördag idag och vette tusan vad man skulle ha hittat på idag/ikväll. Jag och M tänkte då försöka styra upp något ikväll iaf men vad får vi se. Hoppas bara regnet håller sig borta så man får fler valmöjligheter. 

Av Johanna Nyström - 20 juli 2012 21:28


Första arbetsveckan är avklarad. 


Fredagkväll och jag har för en stund sen varit på OK och laddat upp med chips och dipp. Sitter just nu i G-byn och laddar hem nå filmer eftersom det blivit nå mongo med mitt och inte går. Ska snart gasa hemåt igen för att krypa ner i soffan under täcket och se nå go filmer. Blir lugnt & skötsamt ikväll. Kan behövas efter marknaden förra helgen. 

Av Johanna Nyström - 19 juli 2012 22:25


Efter en dag med jobb, surr & middag på Thai med mina fina vänner, en promenad med Matte så säger jag godnatt. Är riktigt trött & sliten och känner mig inte alls på humör just nu. Känner mig ledsen och typ ... liten. Lika bra göra natt då. Fredag imorgon och jag hurrar faktiskt inte!

Av Johanna Nyström - 17 juli 2012 19:55


Solen den skiner och värmer på för fullt! :) Såå himla härligt. 

 


Mina två första arbetsdagar har gått bra och jag trivs. Tar väl nån dag innan man kommer in i allt igen men de här blir nog bra :) Ikväll har jag varit och gått runt Bränna på lydnadsträningen med hund. For med mamma, pappa och ida och så fick jag låna Zeb av pappa. Tur han har flera hundar så de bara är att låna :) haha. Men var sjukt kul och mycket folk och hundar. Hoppas det blir fler gånger så får man en ursäkt att röra på sig sjäv också ;) haha. Nää, när min anställning är slut (nästa år) så blir det absolut att ta en egen hund. Fan så jag längtar! 


Nu ligger jag iaf hemma och är helt slut. Ska slå på ett avsnitt av PH och ta de lugnt. Jobb imorgon 9-17.30, sen blir det bilbingo och vinna sig en slant eller två. 



Presentation


Johanna Nyström - 23år, bor i Norrbotten, Överkalix tillsammans med min pojkvän Mathias och våran hund, en Fransk Bulldog som heter Dollar. Världens härligaste. Honom kommer ni få läsa och se mycket av här.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

-

Personligt bloggar Blogvertiser Personligt





Ovido - Quiz & Flashcards