Johannanystrom

Alla inlägg under november 2009

Av Johanna Nyström - 30 november 2009 13:27

Vet inte vad som flög in i mig för någon timme sedan, men tror det kan ha varit när jag tittade ut genom fönstret och såg att mormor & morfar inte hade tagit fram en endaste julpinal som jag ville vara snäll och hjälpa dom. Sagt & gjort, gick dit ner och frågade om jag skulle ta fram deras julpynt, jag riktigt såg hur de lyste upp i deras ögon, att dom blev väldigt glada att jag frågade om dom ville ha hjälp.

Dom börjar bli så gamla och orkar inte göra såna saker själv, speciellt mormor så jag hjälpte dom. Nu lyser det för fullt i deras fönster från ljusstakar, julstjärnor och annat smått & gott. Ska ner dit senare och stryka gardiner och sätta upp dom, dukar osv. Tänk att bara ordet hjälpa kan göra någon så glad?

Men vad gör man inte för världens bästa mormor och morfar? :)

Av Johanna Nyström - 30 november 2009 09:37

Har vaknat för nån lill stund sedan eftersom folk i huset har NOLL respekt att man ligger och sover. Har levt om mer än vanligt och dessutom låter det som fan utanför, upp i luften. Kan ju inte vara ett flygplan eftersom det kommer med några minutern mellanrum. Säkert nå plan dom håller på flyga för det far då fram&tillbaka och ni kan ju gissa om det låter nå och är störande?! JA! Som det känns ut nu är min dag förstörd, känner mig på väldigt dåligt humör och idag skulle jag ha fått mina pengar så när jag loggar in för att se om dom kommit och hur mycket jag fick, vad fan tror ni jag inte ser då?? Att dom INTE har kommit. Fyfan så sur jag blir. Jag får verkligen hoppas att dom kommer efter kl tolv då annars ringer jag ett samtal, och det samtalet kommer inte bli roligt isf.


Nåja, såg ju film med mamma igår, Taken, har sett den förut men det är längesen och hon ville se den så. Mycket bra film. Där lite senare fick jag nå ryck och kände för att läsa, ja ni läste rätt, läsa. och det är inte likt mig för fem öre. Jag hatar att läsa men tror det var självaste boken som lockade till tusen. Nämligen Twilight. Så när jag hade legat och läst ett tag fick jag ett sug av att se filmen, så det var nästan gärnet till pappas dator och vidare till soffan som gällde. Så det har jag sysselsatt mig med igår kväll/natt. Suttit och dregglat framför TVn - Twilight. Får hoppas att den andra filmen finns att ladda ner snarast för den vill jag verkligen se.


Idag vettetusan vad som händer & fötter? Ska stiga upp från sängen snart, ta mig en panodil, äta frukost och sen............ ?

Av Johanna Nyström - 29 november 2009 16:21

Nu har helgen varit och farit. Tycker den har varit ovanligt lång, eller känts ut som det.

En snabb sammanfattning av den då.


Fredag for jag & Lina till Luleå och shoppade för fullt. Mycket fint fick man köpte. När vi kom hem for vi och såg på Sebbes hundvalp som var super söt :) Nog blir man hela sugen på en själv.


Lördag hände absolut ingenting.


Söndag, idag och jag har legat i sängen nästan hela dagen. Sett Robinsson, städat rummet osv. Varit ner på julskyltningen med mamma just och glott, varit in på lite affärer osv. Och nu ligger jag i sängen och väntar på mat. Ikväll blir det söndagsmys med familjen. Filmtittande med nå gott. En väldigt lugn kväll med andra ord och inte klagar jag. Känner absolut inte för att gå en meter utanför dörren. Vill bara ligga hemma och vara, vara själv, slippa umgås, se folk och det bästa av allt bara ta de lugnt. Väldigt lugnt. Kan vara satans skönt det också. Känner inte för att träffa en endaste själ idag.


Nu blir det att lägga sig ner och vila tills maten är klar, känner mig helt slut i huvudet och kroppen idag.

Av Johanna Nyström - 29 november 2009 13:10

SAKNAR

 

 

Av Johanna Nyström - 28 november 2009 11:12

När vi kom till Luleå igår, gick vi in på affär efter affär, plockade på oss en massa kläder/saker, provade och sedan betalade. Jag tyckte det fanns hur mycket som helst och hade jag bara haft mer pengar hade jag lugnt köpt allt jag ville ha. Men jag fynda mig ändå mycket fina saker. Blev en lång dag med shopping, och flera gånger lyckades vi hinna med att göra bort oss. Många skratt fick man sig om int annat :) haha!

Vi skippade bion eftersom vi inte hade kvar nå pengar, men det hinns ju se den. Ska lägga upp nå bilder på mina fynd igår.


  

Från GinaTricot


  

Från Ginatricot


Bältet från Glitter. Ögonskuggorna & glitter eyelinerna från Åhlens.   

Av Johanna Nyström - 27 november 2009 09:40

Har precis gjort mig klar. Nu ska jag bara invänta att klockan börjar närma sig halv elva så ska jag fara skjutsa mamma till jobbet, plocka upp Lina och börja åka mot Luleå. Känner ingen större lust till att köra bil faktiskt, känner mig trött och i en helt annan värld. Men någon måste ju så. Det blir iaf att shoppa lite och om vi har tur att det finns platser kvar far vi på bio också och ser Twilight New moon :) Så vi får hålla tummarna.

Av Johanna Nyström - 26 november 2009 17:23

Filmen jag ladda ner tidigare var bra och gick att se. Det var lite mer en barnfilm tror jag? haha! men det gick. Kommer inte ihåg nu såhär på rakarm vad den hette och jag orkar faktiskt inte klicka ner sidan och kolla heller.


Har legat och vilat en timme eller så, hann aldrig somna för att antingen har det låtit i telefon eller så har någon kommit in i rummet. Känner mig på dåligt humör ikväll, vettefan varför men stör mig på allt möjligt. Speciellt EN sak.

Annars då? Ingenting!! Ska vänta på att klockan blir åtta och se Mammas pojkar.

Kanske far till Gyljen med mamma & pappa, hälsar på Anna-lena & Krister om dom nu skulle fara dit. Vi får se, orkar fan inte ligga här hemma i sängen och ruttna iaf!

Av Johanna Nyström - 26 november 2009 13:24

Har kommit hem för nå tag sedan. Blev en snabbis sväng fram & tillbaka till Kalix. Eller vi hann med två stopp efter vägen, EM & GK`S. Två riktigt onödiga stopp enligt mig. Men nu är vi hemma igen och tack gode gud för det, direkt vi var framme i Kalix blev man less, och ville hem. Fan vilket skit ställe.


Idag har mamma även fått tummen ur röven och bokat tid för oss på massage nästa vecka. Jag har ett presentkort på en timmes massage, men kände att jag ville vara snäll och ge mamma en halv timme och en halv timme till mig :) Så det ser jag verkligen framemot, skönt kommer det bli om int annat.


Nu sitter jag, eller ligger jag i sängen och väntar på att en film ska laddas ner så tänkte jag kolla den innan middagen. Senare blir det som vanligt att kolla Mammas Pojkar med Lina. Några roliga skratt får vi väl oss alltid :)


Presentation


Johanna Nyström - 23år, bor i Norrbotten, Överkalix tillsammans med min pojkvän Mathias och våran hund, en Fransk Bulldog som heter Dollar. Världens härligaste. Honom kommer ni få läsa och se mycket av här.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

-

Personligt bloggar Blogvertiser Personligt





Ovido - Quiz & Flashcards