Johannanystrom

Alla inlägg under november 2009

Av Johanna Nyström - 17 november 2009 21:38

Men jag har verkligen inte haft någon ork att skriva blogg, har varit sängliggandes 24/7 sen i Söndags nu. Och idag är första dagen jag alls har orkat vara på datorn i mer än 5 minuter. Men jag lovar att direkt jag känner mig på fötter igen så kommer det uppdateras igen för fullt :)


Har förresten fått massage av mamma ikväll, det var väl behövligt. Men nu gott folk ska jag lägga mig under täcket & en filt, få upp värmen och sova. Ja jag vet, sova redan nu? Jag är faktiskt sjuk och hela min kropp är slow. Godnatt!

Av Johanna Nyström - 17 november 2009 15:09

till att skriva här. Inte för att jag har nå vettigt alls att skriva förutom att jag hatar att vara sjuk, vill bli frisk nu och att det är förbannat tungt :( Att vara sjuk måste ju vara det absolut tråkigaste & jobbigaste som finns.

Speciellt på kvällarna & nätterna, vaknar tusen gånger varje natt av att jag håller på hosta ihjäl mig, av att jag svettas, fryser, har värk överallt, ja ni vet ju själva hur de är att vara sjuk!


Nå jag får hålla tummarna att den här förbannades förkyldningen går över fort som fan så jag är på fötter igen!!

Förresten, fick höra en väldans rolig men sjukt irriterande sak idag! VAKTA?? Haha. På allvar?

Jag börjar faktiskt undra vad fan det är med folk egentligen? Innan det ens skulle falla mig in kan jag ju säga, och det ligger mig så långt borta som det bara är möjligt! haha ja herregud!  

Av Johanna Nyström - 16 november 2009 09:32

Det blev ju som sagt att dricka lite grann på Lördag, for till Vicky vid halv sju och där började vi. Lite senare for vi upp på lappberget där det var en hel del folk faktiskt. Jag hade iaf jätte kul så blev ut lite längre än jag hade planerat. Kom nog hem vid halv tre- tre typ. Och vad tror ni inte det första jag får göra är när jag lägger mig ner i sängen och ska sova? JOOO, springa och spy. Sen har jag fått spy hela morgonen till & från. och inte nog med det när jag väl fått sluta spy börjar jag känner mig febrig och må allmänt jävla dåligt. Och yes, feber var det.

Så nu ligger jag här hemma i sängen och mår skit. Snorig, ont i huvudet, ont i leder, feber, hosta, ont i halsen och fryser/svettas. Trevligt! Ska kurera mig i sängen hela dagen, precis som igår och hoppas på att det går över fort.

Av Johanna Nyström - 14 november 2009 15:44

Vettefan hur jag hade fått för mig att basketen skulle börja kl tre idag, tror det är någon som sagt det men den började ju kl ett. Men som tur var ringde Annika till mig vid halv ett så då fick jag panik och sprang ner till morfar i hopp om att han skulle vara hemma så han kunde skjutsa mig. Turen var på min sida.

Så har kollat lite basket idag med Annika.


Nu är jag hemma, har precis duschat, blåst håret och nu ska jag snart börja sminka mig. Jag stressar verkligen inte för jag har gott om tid på mig :) När jag är klar och klockan börjar närma sig sex snåret ska jag fara till Vicky, så ska vi börja dricka där lite smått :) Kommer säkert bli roligt.

Av Johanna Nyström - 14 november 2009 11:59

Direkt jag ser bilderna från Halloween blir jag sugen på att klä ut mig igen. Vad säger ni? Kanske vi måste dra någon fest här snart med något slags tema? :)


  

Av Johanna Nyström - 14 november 2009 11:34

Vilken jobbig natt jag haft, har vaknat flera gånger av att jag hållt på frysa ihjäl, vissa stunder har jag legat och skakat men kunde ju inte direkt göra någonting åt saken förutom att kura ihop mig så mycket som möjligt under täcket, så jag har bara försöka somna om så jag skulle slippa känna efter hur myket jag egentligen frös.


Har vaknat för kanske en timme sedan?! Och ska väl snart gå och äta lite frukost, hoppa i duschen och kl tre idag blir det att fara se basket match mest troligt. Har ju haft planer för ikväll, fest i Bokkaristugan men som det känns ut just nu har jag tappat allt "sug" jag haft tidigare till att alls dricka eller fara ut ikväll. Kanske har det något med min frossa, halsont och huvudvärk att göra? Ska ta mig en eller två alvodon och hoppas att det går över.

Nu måste jag kila min mage kurrar.

Av Johanna Nyström - 13 november 2009 23:13

Ibland förstår jag mig inte alls på det! Ena studen kan man vara hur lycklig som helst, känna sig omtyckt, glad och älskad medans det ibland kan vända på bara någon sekund och man känner sig ensam, olycklig, misslyckad och en jädra massa annat. Jag vet inte vad det är som spökar, men det är inte roligt utan snarare jätte jobbigt. Fast man vet innerst inne att man är omtyckt av dom man vill, uppskattad, älskad osv. Men alla har vi ju våra "sämre" stunder då vi kanske känner oss såhär. Vilket jag tror alla håller med om. Man kan ju inte alltid ha det bra.


Har varit på garn bra humör hela kvällen men nu när jag kom hem vände det på någon sekund. Hatar att känna såhär, allt blir bara så jobbigt. Men jag försöker verkligen se possitivt i allt och inte känna som jag gör.

Men som sagt det är inte så lätt alltid.

Nu ska jag istället kika runt lite här på internet och se klart Idol om det hunnit läggas ut. Sen blir det att sova och hoppas på att vakna upp imorgon på bättre humör. Godnatt!

Av Johanna Nyström - 13 november 2009 19:18

har jag verkligen. Det är inte ofta man ligger hemma den där tiden en fredagkväll, brukar alltid vara i full fart och god tid med att göra någonting vid den här tiden.


Har legat i sängen hela kvällen och ska väl snart förflytta mig till soffan och se Idol i brist på annat.

Senare blir det spök mission. Men först ska jag linda in mig i en filt för jag håller på frysa ihjäl.

Presentation


Johanna Nyström - 23år, bor i Norrbotten, Överkalix tillsammans med min pojkvän Mathias och våran hund, en Fransk Bulldog som heter Dollar. Världens härligaste. Honom kommer ni få läsa och se mycket av här.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

-

Personligt bloggar Blogvertiser Personligt





Ovido - Quiz & Flashcards