Johannanystrom

Alla inlägg under februari 2012

Av Johanna Nyström - 29 februari 2012 21:33


Sjukt skön låt


Av Johanna Nyström - 29 februari 2012 19:22


Tiden bara flyger iväg och jag bara jobbar och jobbar men jag klagar inte :) 

Lönen som rulla in på mitt konto i måndags var mycket fin och det som gör mig ännu mer taggad och glad är att lönen som kommer i mars är ännu finare ;) Har jobbat mycket mer den här månaden än förra så ska bli spännande se vad de blir. 


Men fast jag bara jobbar som det känns ut så har jag hunnit göra mycket. 

Igår påväg till jobbet så hann jag bara köra kanske 100meter på tallvik efter oplogad väg och snö så ini helvete. Ja, jag fastna. Orden som kom från munnen min var inte fina kan jag säga. Men jag försökte ta mig lös men insåg ganska snabbt att det inte kommer gå så jag ringde pappa om hjälp, ringde jobbet och sa att jag kört fast och kanske kommer bli sen så dom vet. Och medans jag vänta på pappa hade jag sån tur att plogbilen kom och stanna och fråga om jag satt fast så han skotta bort all snö runt bilen, eller de mesta så när pappa kom var de bara skotta runt däcken och gasa-putta och tillslut kom jag lös. Ni kan ju gissa om jag var nå less? haha. Har ju dessutom NOLL i tålamod.


Sen städa jag här hemma och var i G-byn. Jag, Ida, Mamma och Morfar gick igenom alla mormors smycken och I & Jag delade upp allt mellan oss. Morfar tyckte vi skulle ha det varesig vi ville använda det eller inte. och jag vet att mormor också hade velat att vi skulle ha det. Så ja, mycket nya fina smycken kom jag hem med. Var sjukt tungt och på kvällen när jag lega hemma själv i soffan så kom tårarna. Mycket tankar och funderingar kom upp igen men även en enorm saknad <3

Så vart en tung kväll och Matte var körde lastbil så har sovit själv inatt men som tur är kommer hjärtat mitt hem inom kanske 3 timmar. Längtar! 



Jobbat idag med, varit i G och gjort massa papper, skrivit ut och postat så nu är allt de ur världen. 

Nu blir de chill här hemma och ska snart slå på nå program jag missat dom senaste dagarna och se och vänta på att M ska komma hem.

Av Johanna Nyström - 29 februari 2012 16:39


Sovrummet före.




Efter  

     




Tvrummet före.

     



Efter

       




Sjukt stor skillnad och mycket finare nu :) är samma fondvägg i båda rummen fast i olika färger, och de har jag inte sett eller tänkt på fören förra veckan :) haha! Har även möblerat om hela i tv-rum, satt soffan mot andra väggen och tvn på andra. Rummet blev tusen gånger större och bättre så.

Sen ska de upp nå mer på väggarna i sovrummet men vet inte vad ännu. Vi får se.


Längtar tills dom kommer och göra resten, hall & kök. Kommer bli så fint :)    

Av Johanna Nyström - 27 februari 2012 21:12


Fast alarmet ringde 05.15 imorse så var jag på toppen humör. For till jobbet, koka mig kaffe och inväntade barnen och jag har varit på toppen humör hela dagen. Eller jag är ju oftast, i princip varje dag det men idag var det något extra. Ovanligt glad & lycklig! :)


Efter att jag sluta har jag bara tagit det extremt lugnt, varit i G-byn just och sen legat hemma i soffan med Matte och sett BB som jag fortfarande ligger i. Ska försöka gå sova innan klockan 22. Hade varit grymt skönt om man lyckas för jag är helt slut och behöver mycket sömn för att orka med morgondagen som består av ännu mera jobb, 7.30-17. 


Har förresten fått upp hyllan i sovrummet nu så nu ska jag bara hitta en fin blomma som "hänger" så är det klart. Nää, nu se lite tv och mysa innan vi kryper ner i sängen. Godnatt!

Av Johanna Nyström - 26 februari 2012 19:16


Söndag idag, måndag imorgon. Tiden går så fort. 


Igår blev det tacos här hemma iallfall. Sen hände det inget speciellt, jag och matte tog upp Micke och snurra kring Bränna just innan vi plocka upp David och for till Vännes och såg när Mi solfilma bilen. 

Sen blev det mys här hemma tills vi både somnade i soffan och vaknade upp kring 02 och gick till sängen. 


Idag har det varit full rulle hela dagen. Vi har skruvat ihop sängramen, varit till G-byn och hämtat min sängmadrass, kört bort Mattes och sen satt allt på sin plats så nu är sängen helt klar :) Fint blev det. 

Har bara en hylla att sätta upp och ställa saker på men de tar vi senare när M kommer hem. 

Sen har vi varit lite överallt, bränna, g-byn och vännes där vi åt sjukt god mat. Nån köttgryta med potatis till. Mums :) Och nu är jag hemma och har städat till i förrådet, diskat osv. 

Tänkte dammsuga men blev sjukt slut så tar det imorgon om jag inte hinner få mer ork sen. 


Nu blir det lugnt som fan för imorgon blir det jobb 06.30-16.00 . Öppnar så jag får en sjukt lång dag. 

Kommer vara något trött imorgon. 

Av Johanna Nyström - 25 februari 2012 17:15


Gårdagen sög ju ganska så sten hårt som jag skrev tidigare. Men när jag vaknade vid 04.15 inatt av att Matte kom hem blev jag överlycklig. Han satte sig vid sängen bravid mig innan han la sig och mös just och surra innan vi båda somna och jag somna om igen. 


Idag har det bara varit lugnt, inte gjort något speciellt. Pär har varit hit och hälsat på oss en stund, vi har varit ut på byn och glott och sen lagat go tacos här hemma. Så nu sitter jag med matkoma i soffan och glor. Var tänkte att vi skulle till Luleå ikväll på bio men vi skiter i det och gör nå här hemma istället.

Ska bara vila just och sen vid 7 fara till Vännes och hämta Matte så ska vi hitta på något. 


Imorgon ska vi då fan skruva ihop sängen. orkar inte med alla kartonger här i tv-rummet nå mer. 

Dom är sjukt fula och ivägen. Så JA, imorgon ska sängen ihop.

Av Johanna Nyström - 24 februari 2012 23:28


Tråkigaste fredagskvällen på länge. Fyfan säger jag bara. Har inte gjort ett skit ikväll just för att det inte funnits ett skit att göra. Har legat hemma i soffan och varvat mellan datorn och tvn tills jag blev less och for till G-byn för att kunna se BB och därifrån har jag kommit för en liten stund sen. Så nu ligger jag här igen och dör av rastlöshet och är uttråkad till max. 

Men ska hålla mig vaken ett tag till innan jag kryper ner i sängen och väntar på att min karl ska komma hem. LÄNGTAR! Kommer kännas underbart när jag vaknar av att han öppnar dörren och sen kryper ner i sängen brevid mig. Då försvinner nog känslan av ensamhet. Eller jag vet att den gör det.


Av Johanna Nyström - 24 februari 2012 16:13


Ja då har man helg. Skönt på ett sätt men ändå inte. Hade gärna kunnat jobba några dagar till. 

Sitter hemma och har precis duschat och sminkat mig. Mycket. Eller mer än vanligt. Varför vet jag inte? Har inte ens planer på att festa ikväll, men kände för att piffa till det lite extra. I brist på annat typ.


Har ingen aning om vad jag ska göra ikväll. Finns ju inget att göra. Är det nån som vill hänga och hitta på något, hör gärna av er. Jag är på allt. Orkar inte ligga hemma själv och bara bli deprimerad. 

Men ifall att det blir så tänkte jag ladda upp med chips och massa annat gott. Kanske en bra film också.

Presentation


Johanna Nyström - 23år, bor i Norrbotten, Överkalix tillsammans med min pojkvän Mathias och våran hund, en Fransk Bulldog som heter Dollar. Världens härligaste. Honom kommer ni få läsa och se mycket av här.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

-

Personligt bloggar Blogvertiser Personligt





Ovido - Quiz & Flashcards