Johannanystrom

Alla inlägg under december 2009

Av Johanna Nyström - 19 december 2009 10:41

Då var man hemma igen efter några dagar uppe i Gällivare. Blev att vi kom hem igår kväll istället för idag eftersom det sket sig med vissa saker osv. Men nog kan jag lugnt säga att nog vill jag tillbaka, hade gärnat kunna stanna mycket längre för här i Ökx händer det då fan aldrig nå. Och att bara slippa vara här är en underbar(!) känsla. Har iallafall haft mycket roligt fast vi inte gjort nå speciellt typ. Ska ge er en kort sammanfattning.


Onsdag: Direkt vi kom fram till Gve så for vi upp på Dundret och såg eftersom jag aldrig varit där, och eftersom det är ca 8år sedan jag varit i G sist förutom när vi körde igenom där i våras när vi for till fjällen.

Linn visade mig runt lite grann och sedan for vi till garaget där vi skulle sova och packade upp sakerna. Där senare for vi och köpte hem pizza och efter klockan nio då Elin slutade jobba drog vi till Malmberget och hälsade på henne, vilket slutade med att vi bäddade ner oss i deras stora och sköna soffa och sov dära.


Torsdag: Direkt vi vaknade kring tio - halv elva gick vi till Peter som bara bodde en liten bit bort och hälsade på honom. Såg tv, surrade på och drack kaffe innan Linns pappa kom och hämtade oss. Vi hann med att gå på stan en sväng på lite olika affärer. Inga köp för mig eftersom jag är väldigt väldigt fattig just nu. Senare på kvällen for vi en sväng till Potte för att hälsa på och se hans hus, där blev vi fast längre än planerat. Såg TV, Simpsons filmen och hade det allmänt mysigt ute i `skogen´.

Vi var ju också tvugna att passa på och se de två grannarna som tävlade där i byn om att ha mest julpynt ute på gården. Och vad ska man säga? Det lös typ upp hela byn. Sjukt så mycket saker. Kring elva började vi bege oss hemåt igen till garaget.


Fredag: Sov vi allt för länge än vad vi hade tänkt. For och besiktade bilen, hem duscha och sedan ner på stan en sväng där vi gick och hörde uti tatueringstider. Vi hann också med att hälsa på Elin en lill sväng. Sen var det bara packa, packa och packa. Vi drog på Sibylla och åt mat innan vi for till Henrik och hälsade på i några timmar. och efter nio så började vi fara hemåt. Väl hemma hamnade jag på att vara chaffis åt Dan & Tobbe. Fast det var faktiskt inge jobbigt alls, vanligtvis brukar jag helst vilja avstå från allt sånt där men det gick. Kanske beror på vem, hur många som är med i bilen. Så just efter två inatt har jag fått sova.


Jag måste också passa på att säga att fyfan så snö det var där uppe om man jämför mot vad det är här.. FUSK!! säger jag bara.

Av Johanna Nyström - 16 december 2009 15:08

Varit och tränat på morgon, mer än skönt var det! Har hunnit göra massa ärenden också, lämnat in ett papper på AF så jag får mina pengar, hämtat ut recept på apoteket + köpt nå grejs. Och sen hem duscha och packa för fullt. Nu sitter jag hos Linn, vi har precis ätit och nu ska vi alldeles snart börja åka. SKÖNT!! Vet inte om jag kommer hinna blogga nå förens på Lördag då jag kommer hem, vi får se annars söndag :) Bye!

Av Johanna Nyström - 16 december 2009 09:14

är så fruktansvärt trött. Har knappt fått någon sömn inatt, har vaknat flera gånger och inte kunnat somna om. Sen har jag vaknat på morgon av att mamma och resten av huset levt om före klockan sju när dom skulle till Luleå. Och när dom väl farit och jag precis har hunnit somna om börja dum satta hundfan skälla som en idiot åt ingenting. ÅÅH vad less jag blir. Så sen klockan åtta typ har jag legat vaken och försöka somna om och nu gav jag upp helt! Det går inte! Ska ju liks och träna nu klckan tio så måste väl göra mig klar för det. Ska bara ringa Linn och höra så hon inte sover & har bangat ur. Nog för att det skulle vara skönt att slippa fara träna men neeej nej!

Av Johanna Nyström - 15 december 2009 22:43

Jag kan inte beskriva hur jävla less jag är den här kommunen! Jag finner inte ord! Det är en sån jävla dubbel moral här så det finns inte!! Lite roligt om man tänker efter men det är ju sjukt, sinnessjukt när man börjar fundera!! Jag är så jäkla glad att jag får komma bort härifrån imorgon, fast det bara är i någon dag! Men det är bättre än ingenting alls! och för att påpeka är det framförallt killar jag menar, dom är så falska. Falska mot alla, sina vänner, jaa .... alla. Förut har jag trott att det bara varit tjejer som kan vara såhär men när jag tänker efter om allt som varit & farit så är det faktiskt mest killar som är så. Nog kan vi tjejer också men killarna är fan värst. Tro det eller ej men det är sanningen!!

och så jävla mycket skit dom egentligen talar om oss tjejer, och sen direkt dom träffar en låtsas dom vara så trevliga och glada och gilla en så mycket (som person). HA!!! Jag menar inte att någon har gjort det mot mig, eller det vet jag flera som gjort och gör men det gör dom seriöst om oss flesta här i kommunen.


Nää jag orkar inte fundera uti det här nå mer, det är inte värt att slösa energi på det nå mer. Nu ska jag lägger mig ner under täcket och försöka sova. Ska upp tidigt imorgon och fara träna klockan tio sen drar vi till G. Godnatt alla :)




Av Johanna Nyström - 15 december 2009 00:15

Att vara simma ikväll går inte att beskriva hur skönt det egentligen var. Är verkligen glad att jag "tvingar" mig själv att ändå fara göra saker, träna när jag verkligen har NOLL känsla & lust till det. Vi var endast fyra stycken och det var nersläckt, endast några få mysiga lampor som var tända. Jag är sååå duktig och stolt över mig själv :D Haha!


Tänkte dela med mig lite av veckans planer för det är inte ofta jag har såhär "mycket" som ska göras.


Imorgon, Tisdag: Fara på AF halv elva och höra på nån satta info om Kubik. Direkt det är slut far jag & Linn till Luleå för att köpa lite julklappar.


Onsdag: Träna på morgon, sen far jag & Linn till Gällivare och gömmer oss i någon dag. Kommer hem på Fredag eller Lördag morgon. Inga direkta planer är satta för vad vi ska hitta på under de dagar vi är där. Men umgås med Elin osv. Nog hittar vi alltid på något roligt, om int annat skönt att få komma bort härifrån ett tag och bara ta de lugnt.


Lördag: På kvällen blir det tårta och spelkväll hos Lina eftersom hon fyller 18 på Söndag.


Resternade dagar får vi se vad som händer & fötter :)

Nu ska jag försöka sova så man orkar upp imorgon. Måste bara springa ut i bilen och hämta väskan med handduken och bikinin i som jag visst har glömt ta in! SUCK! Jag som har klätt av mig redan och lagt mig så skönt här under täcket. Åhh. Nåja, godnatt!

Av Johanna Nyström - 14 december 2009 17:45

och lusten för att inte glömma.


Förut hade jag alltid den där "orken & lusten" till att vilja fara träna, simma, gå osv. Men den är som bortblåst. Vissa dagar är det bättre men idag ser jag verkligen inte framemot att fara simma. Det känns bara ut så tråkigt, jobbigt, kallt och ansträngande. Usch! Men jag ska om jag så ska måste släpas till badhuset. Jag har ett löfte till mig själv och det ska hållas. Men vem vet, jag kanske hinner få tillbaka den? Ska ju inte iväg förren halv nio så.


Har förresten kollat en film för en stund sen. I Love You Man.

Fast den var inte så bra direkt. Ingen höjdare med andra ord.

Och filmens framsida-utseende är verkligen inte lockande.


  

Av Johanna Nyström - 14 december 2009 17:41

Jag vet inte vad det är med den här låten, men jag fastnade för den direkt jag hörde den. Jag älskar den ...


Av Johanna Nyström - 14 december 2009 13:05

Hann tyvärr inte filma och få med det bästa, när Joel var på topp om man säger så. haha! Men sjukt så roligt det var. Vi höll på dö av skratt.


Presentation


Johanna Nyström - 23år, bor i Norrbotten, Överkalix tillsammans med min pojkvän Mathias och våran hund, en Fransk Bulldog som heter Dollar. Världens härligaste. Honom kommer ni få läsa och se mycket av här.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

-

Personligt bloggar Blogvertiser Personligt





Ovido - Quiz & Flashcards