Johannanystrom

Alla inlägg den 24 januari 2012

Av Johanna Nyström - 24 januari 2012 20:59


Jobbat 11.30-15 Sen har jag bara varit hemma hela dagen lång och kvällen. Har bara varit ut en snabbis till Konsum för att köpa snus och hårfärg. Har riktigt fått kämpa mig igenom den här dagen. 

Har försökt vara glad och trevlig och ha ett leende på läpparna men egentligen har jag bara velat gråta ut till alla som varit i min närhet. Speciellt till Matte, men jag har inte sagt ett ord. Jag har bara varit tyst och stängt allt inom mig. Så istället har jag varit grining och sur. Det blir så fel. Jag är inte ens sur åt nån, jag är bara sjukt nere och ledsen idag men har inte orkat berätta vad det är. Är så svårt, jobbigt ibland.


Sen har jag iallafall tagit tag i städningen, dammsugit, skurat, plockat undan saker, vikt tvätt, bytt sängkläder och stor städat toan. Disken orkade jag inte ens fundera på för att jag var så jävla less så jag ringde Ida och sa att hon får 100kr om hon kommer och diskar. Hon ska ju till stockholm på torsdag så det passa ju bra. Och så snäll syster man har så kom hon <3 Förstår inte ens hur hon orka, för sådär mycket disk har vi aldrig haft och hon sa själv att hon aldrig diskat så mycket. Men har helt ärligt inte orkat ta tag i skiten. Men nu är det borta och ska framöver försöka diska oftare så det inte samlas på och man bara skjuter upp på det. Sen om man skulle få någon hjälp här hemma att städa osv skulle det göra mycket & uppskattas sjukt mycket. Men orkar inte vara nån jäva gnäll kärring. Tycker sånt där ska vara en självklarhet och komma naturligt. men men.. 


Nu blir det "slapp-tid" i soffan innan man kryper ner till sängs och sussar. Hoppas på goda och lyckliga drömmar inatt. 

Av Johanna Nyström - 24 januari 2012 10:26


Har drömt om mormor inatt, eller nu på morgon innan alarmet ringde. Jag drömde om den där kvällen då jag fick världens jobbigaste samtal, jag drömde om precis allt som hände, allt som sas, allt jag kände just då. Sjukt. Sjukt att drömmar kan kännas så verkliga och att man kan drömma om en sak som hänt, precis på pricken. Inte en detalj var missad. Allt var med ... I drömmen. Vaknade av alarmet när jag precis kom till G-byn i drömmen med tårar nerför kinden. Kommer så ihåg hur mamma krama om mig och tårarna bara forsade nerför min kind. Hon försökte lugna och trösta mig. Jag la mig i soffan och funderade, alla tankar surrade i mun på varandra. Jag legade där och väntade på att morfar och Ida skulle komma hem från Tallviksgården. Klockan var halv ett på natten. När dom kom och morfar satte sig ner vid bordet där vi redan satt och vänta kom tårarna igen. När han skulle försöka vara lugn och säga nå, bröt han ut i gråt. Han var helt förkrossad och tårarna bara rann. Det var hemskt.


Legade kvar i sängen en stund på morgon och tänkte tillbaka på allt, kommer ihåg dagarna efter, det var nästan dom jobbigaste. Att se sin morfar så ledsen och förstörd, han som alltid skrattar och skämtar, han som aldrig är ledsen eller sur. Han som alltid brukar gå runt med ett leende på läpparna, han som alltid vill alla det bästa.


Minns då jag lega i sängen hemma hos honom, han började gråta och sa att - nu är hon borta, hon finns inte mer. Det gick bra när hon flytta till tallviksgården för då visste jag att hon var där, men nu är hon borta för alltid. Jag la mig hand på hans arm och försökte trösta han. Han fortsatte. - Du vet Johanna, vi har aldrig varit elaka mot varandra och vi har varit gifta i 40 år(tror jag det var) och hon älskade er så mycket. Hon ville alltid att ni skulle ha det bra.  



Idag, nuförtiden, går det inte en enda dag utan att jag tänker och saknar henne. Hon finns alltid med i mina tankar. och vissa dagar går det bätrre medans andra är sämre, tyngre. Och idag är en sån dag. Vill bara stänga mig inne och bara vara. Slippa alla måsten. Bara ta det lugnt. Helst av allt skulle jag vilja spendera dagen med morfar. Dricka kaffe och surra.Umgås med min fina fina morfar.


Och måste bara få säga att Tigro är nog den som gjort så morfar är mest glad. Har aldrig sett någon människa tycka om en hund så mycket. Morfar tar hand om Tigro när Ida är på skolan och man märker hur glad han blir. Han har sällskap hela dagen och så söt Tigro är och med hans personlighet så förstår man varför en hund kan föra så mycket glädje åt en människa. Alltid när man kommer till morfar så är det första man får höra vad Tigro gjort idag, saker som är söta och roliga åså skrattar morfar för att han tyckte det var så roligt. Tyckte det är bra, han håller sig sysselsatt under dagarna och känner sig inte lika ensammen. 


 

Presentation


Johanna Nyström - 23år, bor i Norrbotten, Överkalix tillsammans med min pojkvän Mathias och våran hund, en Fransk Bulldog som heter Dollar. Världens härligaste. Honom kommer ni få läsa och se mycket av här.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

-

Personligt bloggar Blogvertiser Personligt





Ovido - Quiz & Flashcards