Johannanystrom

Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Johanna Nyström - 8 januari 2012 21:27


Har precis sett en utav världens mest rörande filmer. Dolphin Tale som dessutom är baserad på delfinens riktiga liv. Och delfinen spelar sig själv i filmen så inget är datagjort. Ni måste verkligen se den. Så sjukt bra och fan så delfiner är fina djur. Jag vet bara själv när jag var i Turkiet i höst och såg delfinshow och fick simma, pussa, krama, hälsa, klappa, känna den i munnen hur underbart det var och hur man kände samhörighet med den. 


Så se den, jag lovar, du blir berörd och när du sett filmen kan du gå in på deras hemsida och läsa mer om delfinen Winter, se bilder, webcam osv. Helt underbart. www.seewinter.com


 

 

Av Johanna Nyström - 8 januari 2012 19:14


Gjorde mig av med dampet tidigare eller lite iallafall. Diska bort berget och städa toaletten. Resten tänkte jag ta imorgon, dammsuga, skura, dammtorka. Sen for jag till Vännes och Matte hjälpte mig koppla i ny stereon och shit så ljudet blev bättre. Nu är de bara att byta framhögtalare så är det perfekt ljud, men det får vi ta imorgon + tvätta den om jag orkar :)

Monica bjöd även på go mat, fyfan så gott de var, nästan så man ville äta ihjäl sig. haha! 

Har även hunnit vara förbi till G-byn en snabb sväng och kolla läget där och nu ligger jag hemma på min vanliga plats och funderar på vad man skulle ha gjort? Rastlösheten är kvar och lite av dampet. 

Men de händer inte så mycket och alla verkar ut upptagna med annat så antar att jag får nöja mig med att slå på en film och sysselsätta mig själv ikväll. 


Min lilla pärla. Men konstigt nog har jag börjat fundera uti en kombi igen. Hopplös är jag, jag vet. haha!

 

Av Johanna Nyström - 8 januari 2012 14:12


Söndagar är kända för att vara tråkiga och att alla är tråkiga.


Har legat i soffan nu i över en timme med datorn på magen och försökt hitta ny bra musik som man kan lyssna sig less på men det går apdåligt och jag börjar känna vilken dampattack som väntar på att få utlösas. Jag håller på bli tokig. Har överskottsenergi som jag vill göra av med men inte själv, nej fan så tråkigt. Sällskap av en människa som har lika mycket damp som mig just nu hade suttit förjävla fint.

Känns som att jag skulle kunna springa utan stopp till Bränna fram&tillbaka och ändå vara lika pigg efteråt.


Men mest av allt skulle jag vilja slå på destroy everything på MAX och bara mata sönder alla saker i lägenheten. Speciellt tvn, den är mest lockande. Fan så skönt det skulle vara, eller hur? ;) haha. Men dyrt sen att köpa nytt. 

Av Johanna Nyström - 8 januari 2012 12:56


Vi hamnade typ, nästan i matkoma igår och slog istället på en film här hemma som vi hann se 10 minuter av innan Matte ville gå sova. Haha! Vi ställde alarm på 09.00 imorse för att inte sova bort dagen och dom ljusa timmarna, meeeen tror ni vi tog oss upp? Nää. 11.11 vaknade jag och såg på klockan och fick lite smått panik och väckte M och sa att vi inte får sova nå mer för att klockan är alldeles för mycket. 


Så nu sitter jag här hemma i soffan och funderar på vad fan jag ska göra. Jag hade lika gärna kunnat sova vidare för M har farit skruva och jag kom nyss på att jag tar mig ingenstans för att fitt bilen är olaglig. KUL, int. Längtar till imorgon då transportstyrelsen öppnar igen så jag får betala skiten. Fast jag funderar starkt på att skita i att den är olaglig och fara ut ändå. Stoppar polisen min får jag dra nån lång ursäkt med hundögon och bebisröst om att det inte gått betala för att de varit stängt och jag har varit tvungen köra med den. Nää, vi får nu se. Kanske ringer syster och frågar om hon har bil och ska komma hälsa på eller hämta mig. 


Om nån vill umgås är det bara höra av sig, jag är på det mesta och vill jätte gärna hitta på nå men orkar inte hålla på höra av mig till folk hela tiden som alltid annars. Tycker de är deras tur nu. 


Skulle egentligen vilja skriva ett jävla långt inlägg och beklaga mig över tusen miljoner saker men jag låter bli. Jag är bättre än så och försöker vända den här dagen till det bättre, inte till det sämre så inget sånt idag inte ;)

Presentation


Johanna Nyström - 23år, bor i Norrbotten, Överkalix tillsammans med min pojkvän Mathias och våran hund, en Fransk Bulldog som heter Dollar. Världens härligaste. Honom kommer ni få läsa och se mycket av här.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

-

Personligt bloggar Blogvertiser Personligt





Ovido - Quiz & Flashcards