Johannanystrom

Alla inlägg under februari 2010

Av Johanna Nyström - 23 februari 2010 15:39

 


        

Av Johanna Nyström - 23 februari 2010 15:17


         


       



       


         

Av Johanna Nyström - 23 februari 2010 15:06

Senaste dagarna har jag känt mig så himla glad, lycklig och befriad.

Det är en väldigt konstig känsla men det är en bra en, tror jag!

Det känns som att allt börjar bli så mycket lättare och bättre, jag har mindre att fundera i och oroa mig över. Det är sjukt svårt att förklara men det här är nog en bra känsla, eller jag vet!


Ibland bara älskar jag livet!    

Av Johanna Nyström - 23 februari 2010 10:55

Sitter här i företagsbyn och har precis dragit i mig tre koppar kaffe i hopp om att bli pigg. Blev rätt sent igår eftersom jag fastnade framför en film ja laddade ner så på morgon var det inte alls roligt att stiga upp när alarmet ringde. Men efter en dusch och en kopp kaffe orkade jag iallafall dra på mig nå kläder & sminka mig.


Det första jag upptäcker på morgon när jag kom hit var att nu när dom installerat nya program på datorn har precis allt, alla mina jävla svar på datakunskapen jag gjorde igår farit bort eftersom det nu öppnas i nytt program och en massa jävla skit. FAN! Nå det var bara att göra om allt och försöka se glad ut. Iofs kom jag nästan ihåg vad svaren var på allt men sjukt irriterande ändå. Snart lunch, vad man skulle ha gjort då? Ingen bil idag eftersom det är satan tiotusen minus grader ute!


Förresten, Jag ÄLSKAR   

Av Johanna Nyström - 22 februari 2010 21:13

När har vädret tänkt att ändra sig? Hur jävla länge till ska vi behöva frysa ihjäl och måsta klä oss med 711 lager av allt? Tycker det kan vi varmt NU, bli vår NU, jag orkar inte med den här skit kylan nå mer! Man kan ju fan inte göra nå! Fan så less jag blir!


Nå Måndag idag iaf, har hunnit med ovanligt mycket idag faktiskt, på miroi har jag gjort klart hela datakunskapen på 2 timmar, alltså en bok på ca 300 sidor som egentligen ska ta ca 2 veckor, eller det var tänkt att vi skulle arbeta med det två veckor och nu är den klar. Gick snabbt och var enkelt, har jag lärt mig nå då? Nja, som svårt när man bara läser en fråga, letar svaret i boken och kryssar i det rätta. Haha!

Så när typ alla var klara delade han in oss i grupper och gav oss en uppgift att göra, en powerpoint presentation om något turistgrejs. Jag, Madde & Bella har Ishotellet, ganska intressant, längtar tills vi ska dit på studiebesök.

Sen när dagen var slut där, eller jag får ju inte glömma min, kent, sam och antons goda matlagning, makaroner och korvstroganoff som vi lagade idag. Garn gott blev det och roligt som tusan var det!


Sen har jag hunnit vara sola, ÄNTLIGEN!! Skönt att jag får börja och kan sola nu igen, har mycket att ta igen ;) Sen har jag hunnit vara med Lina också, sett basket och avslutat kvällen med en film hos henne.

Nu ligger jag hemma i sängen under täcket och fryser. Tänkte slå på en film innan det är sovadags!



Av Johanna Nyström - 21 februari 2010 21:20

Då var helgen över och den har bestått av massa saker.

I fredags var det som sagt fest som gällde. Tobbe har ju fyllt 20år tidigare i veckan så vi firade honom + att det var ju en anledning till att få dricka ;) Vi var även upp på lappberget en sväng och åkte bob, kallt som satan men kul. det gick lite sämre med åkandet för mig & Lina eftersom vi for åt helvete flera gånger och flög omkring som två vantar! haha! Men många roliga skratt fick man sig. Där kring tre tiden på natten blev jag sjukt trött och började må dåligt och när jag börjar må dåligt betyder det att jag kommer få spy, vilken sekund som helst så där gav jag upp för kvällen fast jag gärna hade velat vara ute mycket längre till. Skulle sova hos min syster & David men fick i psyket och ville hem, ringde mamma men hon fick inte igång bilen så jag GICK hem, fyfan så kallt det var, säkert närmare -30, höll på dö! Väl hemma fick jag spy, somnade, vaknade, fick spy osv osv.


På lördag kring tolv, halv ett tog jag mig upp från sängen och for in till Bränna. Dagen & kvällen blev väldigt väldigt lugn och tidig för min del.

Vi blev bjudna till Stråkan på middag, tacos för att Tobbe fyllt år.

Gott & mättande.

Idag har det inte hänt mycket, har mest legat i sängen och varit som less, varit till Lina, tagit nå varv, sett på när nå folk plågat sig i styrke och nu är jag hemma igen. Jag taggar inför "skolan" imorgon! :)


Bjuder på nå bilder ifrån helgen imorgon.


Av Johanna Nyström - 21 februari 2010 16:05

En psykopat är med en enkel förklaring en person som saknar förmågan att känna empati med sin omgivning. En psykopat vet vad som är rätt och fel, men tycker att han står över de regler och normer som finns i samhället. Han saknar vad man normalt kallar samvete.

Psykopaten vet vad han vill och är beredd att göra vad som helst för att få sin vilja igenom. Psykopaten tar gärna åt sig äran när saker går bra men ser till att andra får skulden för misslyckanden.


Psykopaten är en farlig person att bli osams med eftersom psykopaten kommer göra allt som finns i hans makt för att få sin vilja igenom. Du kan aldrig vinna mot en psykopat. Det enda du kan göra är att isolera dig från psykopaten. Dvs se till att du slipper direkt kontakt med personen. 

När frukten är mogen vänder allt, bagateller i början men värre och värre för var dag, en dag rosor och nästa ris, en liten ros igen och sedan ett fång tistlar, detta förvirrar och bryter ned det sk. offret och bäddar för psykopatens sjukliga begär efter makt och värdesaker. 


En manipulativ psykopat har ett inre av falsket men för att vinna förtroende kan denna förvandla sitt yttre till Jesus själv och manipulera andra att tro vad de ser och hör, detta är ett falskspel som bygger på lögner och händelser som gjorts om till något annat.


De flesta psykopater lever i en egen skapad falsk drömvärld där lögnerna används för att förgöra andra och upphöja sig själv, ljugandet har inga gränser och en avslöjad lögn följs genast av en ny frisserad lögn som passar bättre för dagen.


En psykopat kan säga förlåt, visa ömma känslor, pussas, kramas och göra allt som denna vet träffar mitt i prick men allt är bara tomma ord i syfte att vilseleda, ljugandet, sveken och de smärtsamma handlingarna återkommer alltid och för alltid.

Av Johanna Nyström - 21 februari 2010 15:23

Jag tror inte det finns nå bättre ord som beskriver såna här människor.

Människor som lever på att förstöra andras liv för att själva må bra.

Fattar inte hur jävla dumma i huvudet endel är? Hur fan man kan vilja förstöra någon annans liv och dessutom säga nått i stil med " jag ska göra ditt liv till ett jävla helvete" "Jag ska förstöra allt för dig" osv osv.

Det dom inte inser är att det är bara för dom själva dom förstör och tillslut står dom kvar där helt ensammen, själv, ingen vid sin sida, för vem fan vill ha med en sån människa att göra? Nå ingen! Inte jag iaf!

Jag tror att de människor som säger till andra att de ska förstöra deras liv är väldigt rädda, osäkra på sig själva och mår dåligt eller så har dom helt enkelt något jävligt stort fel i huvudet! Tex är en jävla psykopat.

Ja det är sjukt, en sjuk värld vi lever i. Skulle jag hålla på säga till en massa folk att jag ska förstöra deras liv, göra det till ett jävla helvete,att jag ska se till att du inte har någon kvar så skulle jag skjuta mig själv i huvudet. För ingen jävla normal människa gör något sånt!


jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, är så mycket som snurrar i huvudet och jag får liksom inte ut det, inte på rätt sätt men jag tror alla fattar poängen med det jag skrivit och på ett ungefär vad jag menar.



Ska man skratta eller gråta åt endel??! 

Presentation


Johanna Nyström - 23år, bor i Norrbotten, Överkalix tillsammans med min pojkvän Mathias och våran hund, en Fransk Bulldog som heter Dollar. Världens härligaste. Honom kommer ni få läsa och se mycket av här.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

-

Personligt bloggar Blogvertiser Personligt





Ovido - Quiz & Flashcards