Johannanystrom

Alla inlägg den 13 december 2011

Av Johanna Nyström - 13 december 2011 17:44


Har precis diskat bort all disk, dammtorkat, dammsugit och skurat. Så nu är det skinande rent här igen :)

Mamma, Ida, Helen & Jörgen var nyss förbi en snabbis. J kollade hur han ska dra elen till tvättmaskinen osv. Men måste först ringa och be nån gubbe komma dra vattnet innan elen kan fixas. Så ska be pappa ringa vattengubbarna imorgon när han känner dom :) haha! Sen får vi äntligen en tvättmaskin och jag slipper fara till G-byn och tvätta. 


Nu ska jag vänta på att Matte kommer hem från jobbet så vi kan äta nå. Börjar vara sjukt hungrig. Sen ska jag försöka få någon att färga mitt hår. 

Av Johanna Nyström - 13 december 2011 16:01


Hallen. Ska hängas upp nån tavla, och den "extra" dörren ska vi ta bort.

     


Förrådet. Ska sätta upp nå hyllor på andra väggen och sätta upp alla våra fina skor :)

 


Toaletten. Lägg märke till Hello Kitty vågen Matte köpt. haha

     


Köket. Ska måla alla skåpluckor vita, trälisten svart, sätta "klisterlappar" på kaklet, hänga upp nån tavla och hylla och ha kokböcker på.

     


Tv-rummet. Ska fixa nå gardiner och hänga upp tavlan.

       


Sovrummet. Tavlor ska hängas upp och en sängram ska köpas.

 



Så ser ny lägenheten ut och ni ser ju själva hur fula tapeterna är. Hatar golven också men dom gör inte så mycket. Tror det kommer bli mycket fint & mysigt här när dom tapetserar om åt oss! :) Var som svårt fota alla rum när dom är så småa. 

Av Johanna Nyström - 13 december 2011 14:51


Nu när det är lucia idag kom jag på att tänka att när jag och ida var små brukade mamma hjälpa oss att klä oss som tärnor och vi gick alltid ner till mormor & morfar och lussa. Sjöng några sånger och fika. 

Börja sakna mormor som attans, eller jag saknar hon varje dag och tänkte på henne varje dag men vissa dagar blir det "extra" mycket och jag blir ledsen och deprimerad. Idag är en sån dag. 

Älskade fina mormor. Önskar så att du var här med oss. Det gör så ont att du är borta :(


Brukar ibland, vissa dagar vakna och tänka - idag ska jag fara till Tallviksgården och hälsa på dig fast jag vet att du är borta. Det är sjukt, jag vet att du är borta nu men ändå tänker jag så. 

Kanske för att man inte är "van"? vad vet jag. 


Och nu i veckan ska jag hjälpa morfar att stryka julgardinerna och hänga upp dom. Men vem ska nu sitta vid köksbordet och säga i vilket fönster dom ska vara? Hur jag ska göra? Och sen säga hur duktig jag är som hjälper er? Morfar gör det men du brukar ju också :( Vill inte ens tänka på hur julafton kommer kännas. Första julen utan dig. 


 <3  


Av Johanna Nyström - 13 december 2011 10:04


Hade helt glömt bort att det var lucia idag tills jag loggade in på facebook och såg en fin bild på söt Vicky som lucia :) Helt sjukt vad tiden rusar iväg. Och idag fyller Pekka min morbror år. Så få se om det blir nå tårta senare. 


Har nyss kommit till G-byn, orkade inte sitta hemma och glo så ringde och bad mamma komma hämta mig. 

Ska chilla här innan det blir lite jobb, 11.30-14 . 

Presentation


Johanna Nyström - 23år, bor i Norrbotten, Överkalix tillsammans med min pojkvän Mathias och våran hund, en Fransk Bulldog som heter Dollar. Världens härligaste. Honom kommer ni få läsa och se mycket av här.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

-

Personligt bloggar Blogvertiser Personligt





Ovido - Quiz & Flashcards