Johannanystrom

Alla inlägg den 22 september 2011

Av Johanna Nyström - 22 september 2011 20:55


ÄNTLIGEN ÄNTLIGEN ÄNTLIGEN!!!


Fyfan så slut jag är! Vill bara lägga mig ner och dö i flera dagar. Inte lyfta ett finger eller min feta röv från soffan. Bara ligga och göra ingenting. 


Nu är allt KLART! Har nyss målat den lila väggen ett sista varv, sen rivit bort all maskering och tagit bort allt tidningspapper från golvet. 

Nu är det bara sätta alla saker på sin plats. Så skönt så ni anar inte. 

Det här var sista gången jag gör allt förarbete och målar ett stort rum helt själv. Aldrig mer. Lär kännas i min rygg imorgon. 

och förresten, vad behöver vi karlarna till när vi fixar det själva?

"Karl-jobbet" Känner mig så extremt duktig och är nöjd över mig själv. 

Undra om man ens fårkänna såhär? 


Fast jag nu bara vill ligga ner och göra ingenting så måste jag tyvärr diska. Känns ut sjukt tungt och egentligen har jag ingen ork men jag måste, måste gräva fram det där lilla som finns kvar av min ork. 


Ett stort + på den här dagen var iallafall att Daniella ringde och bjöd över mig på varmchoklad med grädde i. Sen kom även Annika och vi surrade på som aldrig förr. Nää, disken var det va?

Av Johanna Nyström - 22 september 2011 16:30


Äntligen har jag målat klart tv rummet. Och fint blev det, ser ut som ett helt annat rum nu när alla väggar är vita och den sjukt fula lila väggen är borta. Lyckos den som tar lägenheten efter oss. Ny målat & allt :) 

Måste bara låta allt torka så ska jag måla vägge som varit lila ett varv till så det inte skiner igenom. Men måste säga att dom som målat här före oss, fyfan vilket dåligt "under" jobb dom gjort. Så dåligt att det knappt nu när jag målat gått att fixa till. Nåja, de är ju inte mitt problem. Det blev då tusen gånger bättre nu än vad de varit så :)


Nu ska jag styra upp nå, blir ju hög av att vara här inne när det bara stinker färg. + att en huvudvärk håller på smyga sig på mig. 

Av Johanna Nyström - 22 september 2011 10:15


Jag älskar när jag har fullt upp. Massor med saker att göra, ingen rast ingen ro, jag älskar känslan av att tänka "Oj hur ska jag hinna med allt?". 

Jag vill vara igång för det mesta hela tiden. Fast det ibland kan vara skönt bara ligga hemma i soffan framför tvn och chilla sönder världen. 


Vi drar ihop en liten update från dom senaste dagarna. 


Måndag var jag ju som sagt i Luleå, klippte mig och fyfan säger jag bara. Jag hatar mitt hår. Jag fick en äldre kärring och aldrig aldrig mer säger jag bara! Vet inte hur jag ska fixa håret? Har inte råd just nu att gå och klippa mig en gång till och jag är för feg för att gå tillbaka och säga att håret rent ut sagt ser ut förjävligt och JAG ser ut som en jätte bebis i mitt "nya" hår. 

Började gråta igår för att de är så hemskt. 

Nåja, fyndade mattan jag velat ha jätte länge men tyckt den vart för dyr men vilken tur jag då hade när den hade säknt pris. Så nu har jag min efterlängtade mörk lila ryamatta. Senare på kvällen blev det mys kväll med Annika, chips, gurka & dipp till Idol. 


Igår blev det Gk´s med Annika & Daniella och otroligt nog kom jag hem tomhänt. Kors i taket får vi säga. Sen var jag & A barnvakt till söta Wilma innan jag for hem och började spackla och slipa igen alla miljoner hål i tvrummet. Sen maskera jag allt och flyttade de flesta möblerna, täckte golvet osv. Helt sjäv! Om jag kände mig duktig? JA! För det var sjukt jobbigt och mycket att göra. När allt det var klart drog jag ut med Annika och Helena, vi var till Vännes och såg på H & D´s hur som dom köpt och shit så fint de kommer bli och jag blev själv sjukt sugen på att skaffa hus. Men först kanske jag måste skaffa ett jobb? Sen blev det några varv på Bränna innan vi drog till H och la oss i deras säng och surra sönder världen. Sjukt trevligt! :)


Nu idag blir det full rulle igen. Har stigit upp för en stund sen och väntar nu på att min kära mor ska komma hit med en "pinne" så jag kan röra om färgen och sen börja måla. Ska bli så skönt när allt är klart och man slipper tänka uti det nå mer.......

Presentation


Johanna Nyström - 23år, bor i Norrbotten, Överkalix tillsammans med min pojkvän Mathias och våran hund, en Fransk Bulldog som heter Dollar. Världens härligaste. Honom kommer ni få läsa och se mycket av här.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

-

Personligt bloggar Blogvertiser Personligt





Ovido - Quiz & Flashcards