Johannanystrom

Alla inlägg under november 2011

Av Johanna Nyström - 14 november 2011 10:13


Har vaknat på fel sida idag. Känner mig less, sur och irriterad. Men alla dagar kan väl inte vara bra?

Men jag antar att det går över när jag snart ska iväg och jobba 11.30-14.00 och efter det följer jag med Annika till Luleå som sällskap för att hämta hem Nils från flygplatsen men först tänkte vi checka in stan och storheden och hälsa på Annika J. Shit så jag varit mycket i Luleå på senaste tiden, börjar nästan vara less. Nästa gång man vill shoppa får det fan bli Haparanda. 


Igår var det farsdag vilket "firades" hemma i G-byn med god mat, ytterfläskfilé, potatisklyftor o sås och till efterrätt choklad tårta och kaffe. och senare blev det bingolotto. Ingen vinst men lika kul förde. Hann även hänga med Helena en stund igår, var i Vännes och såg i deras hus, surra och tog det lugnt. 


Nu ska jag göra mig klar för jobb och Luleå. 

Av Johanna Nyström - 13 november 2011 13:40


Inatt har den första snön kommit. Fick en chock på morgon när jag steg upp och såg snabbt ut genom fönstret, var tvungen titta igen innan jag fattade. Så jag gick in i sovrummet och sa till Matte, de har kommit snö, kom och se. Han mumla och fortsatte att ligga kvar bara. Haha! 

Nää, gud så skönt att det äntligen kommit lite snö, har varit så förbannat less på regn och detta skit mörker när man kört bil och inte sett ett skit. Det som är synd är ju att det lilla som kommit kommer tina bort innan den "riktiga" snön faller. 


Helgen då. Fredag lega jag hemma. 


Lördag, igår for jag och Matte till Luleå för att shoppa lite och bara allmänt se i brist på annat. Han var jätte snäll och köpte en parfym till mig, blev lite paff när han sa att han skulle göra det :) Blev iallafall super glad. När vi kom hem gjorde jag mig snabbt klar och for till Vicky där jag, Vicky, Annika J, Annika L och Daniella satt och drack lite och surrade sönder världen. Sjukt trevligt var det! :) Det var precis vad jag behövde, en kväll med bäst tjejerna. Hemma igen tog jag och M det lugnt, surra, svammla, såg tv och myste lite innan vi somna så gott. 


Söndag idag och jag sitter just nu i G-byn. har varit hälsat på morfar en sväng och ska nu vänta på att pappa kommer hem så jag kan sno bilen just. Senare ikväll blir det tårta eftersom det är farsdag, har köpt två trisslotter till pappa och sen blir det att spela bingolotto med familjen och Annika. 

Hoppas på stor vinst ikväll då :) Jag & Annika tänkte även försöka hinna med att fara tvätta hennes bil i Okhallen. 

Av Johanna Nyström - 11 november 2011 22:53


Det är inte ofta det händer att datumet är som rubriken här ovanför :) Ganska kul ändå tycker jag. 


Fredagkväll och här ligger jag hemma i soffan helt själv och funderar över livet. 

Har inte gjort någonting av värde idag eller ikväll. Varit förbi en snabbis hos Annika, sen har Ida och Angelica skjutsat mig till OK och tagit nå varv med mig, eller jag med dom rättare sagt. Och annars bara legat hemma. Nu blir det att se tv en stund innan man gör natt och väntar på att karl ska komma hem. 

Av Johanna Nyström - 11 november 2011 12:04


Fredag igen. Känns ut mindre bra och idag är de en sån där dag då det är sämre. Allt känns ut tungt, jobbigt och jag känner mig ledsen & nere. Nu förtiden så hatar jag helgerna dessutom. Tycker dom är jobbiga och tråkiga. Och jag har hellre "veckor". 


Har iallafall ingen aning om vad som händer idag/ikväll eller resten av helgen. Tar de som det kommer. 

Ingen idé planera in nå för då blir man bara besviken i slutändan. Inget blir aldrig som man tänkt det. 

Söndag vet jag iaf, då blir det bingolotto i G-byn med mormor +resten av familjen och Annika :)


Nu ska jag göra mig nå mat och kanske städa till här lite så får vi se vad som händer sen. 

Av Johanna Nyström - 11 november 2011 11:57


 

Varje ord betyder nå speciellt för mig.

+ att den inte läkt klart riktigt än.

Av Johanna Nyström - 10 november 2011 07:03


Har sovit skit inatt igen. Vaknat flera gånger och en utav gångerna hade jag helt sinnessjukt ont i nacken. Var stel och kunde knappt röra huvudet. Måste ha legat på nå mongo sätt. 

Nu ska jag iallafall göra mig klar och sen fara jobba 8-14. 

Av Johanna Nyström - 9 november 2011 14:14


Det gick hyffsat bra att jobba idag. Lite jobbigt till och från när alla säger att dom hört vad som hänt och beklagar sorgen att min mormor dött. Fick hålla mig från tårar några gånger, kändes inte ut rätt att börja gråta inför nå barn men annars har det gått bra. 


Det är ändå rätt skönt att ha någonting att göra och hålla sig sysselsatt så man inte hela tiden ligger hemma och funderar sönder hjärnan. Det kan bli rätt tungt det. Men samtidigt tror jag det är ganska bra att jag funderar så mycket som jag gör. Tror det är mitt sätt att bearbeta sorgen. Fast det gör sjukt ont och jag ibland bara vill stänga in mig i ett rum alldeles själv och bara gråta ihjäl mig i flera dagar.

Dagarna går upp och ner hela tiden. Vissa dagar är det bättre och lättare men sen kommer någon dag då allt bara känns ut riktigt förjävligt. Jag försöker se glad ut och ha roligt när jag är med folk men egentligen så mår jag skit, är deprimerad och vill bara gråta. Jag känner mig ofta så ensam och tom fast jag vet att jag har helt underbara människor vid min sida som alltid finns där. Det är svårt förklara hur allt känns, bara dom som själva varit med om nå sånt här vet vad jag menar och känner.  

Av Johanna Nyström - 9 november 2011 10:17


Har sovit riktigt skit inatt. Har vaknat fler gånger och drömt konstiga & jobbiga drömmar.

Så just nu känner jag mig helt slut. 

Men ska bita ihop och fara jobba snart 11.30 - 14.00 vilket nog ska gå bra, är ju inge länge så tiden går ju snabbt. 

Presentation


Johanna Nyström - 23år, bor i Norrbotten, Överkalix tillsammans med min pojkvän Mathias och våran hund, en Fransk Bulldog som heter Dollar. Världens härligaste. Honom kommer ni få läsa och se mycket av här.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

-

Personligt bloggar Blogvertiser Personligt





Ovido - Quiz & Flashcards