Johannanystrom

Alla inlägg den 15 november 2011

Av Johanna Nyström - 15 november 2011 15:09


Fyfan så tråkigt och jobbigt det är att packa. Fyfan!


Har hållt på till och från hela dagen så nu är nästan hela köket i kartonger. Förutom sånt vi ännu måste ha framme som vi använder, grytor, stekpanna och sen har jag lämnat framme fyra av allt - tallrikar, bestik, glas osv så vi har något att äta på. Har just nu slut på bananlådor så innan jag kan fortsätta måste jag och hämta fler så jag kan börja med lill rummet som vi har som "förråd" typ. Fyfan så det är saker i ena garderoben där. Har även rensat bort massor med saker från köket som vi inte ens behöver och som bara tar plats. Fast innan jag kör det till soptippen måste jag be Matte kolla igenom det så jag inte kastar något som han vill ha kvar som är hans. 


Nu ska jag ta det riktigt lugnt och vänta på att pappa slutar jobba så ska han komma hit och hjälpa mig koppla igång tvättmaskinen så vi ser om den funkar. Sen invänta Matte så vi kan laga nå go mat. Tror det blir färskpasta med skinka inuti och stekta bacontärningar :) Sjukt gott!

Av Johanna Nyström - 15 november 2011 11:14


Tisdag och jag är ledig idag. Skönt! Men hade varit trevligt med lite jobb ändå faktiskt! :) 

Har varit i G-byn och hämtat massa pantflaskor, gjort Konsum och varit på Ica och hämtat massor med bananlådor. Har börjat packa och tänkte snart fortsätta. Vet inte om det är i onödan när inget är säkert ännu men jag har ju inge större val eftersom vi ska vara ute ur våran lägenhet snart. 

Måste bara ha en liten paus och blogga och nöta blocket just. Väntar med spänning att jag ska hitta mig en bil typ, NU, helst igår men jag blir bara besviken varje gång jag kollar. 


Här har ni iallfall dom tre senaste bilderna jag fotat, dock med skit mobilen.


Jag & Annika gotta oss med Hallon och grädde :)

 


Fin tjejerna i lördags.

   

Av Johanna Nyström - 15 november 2011 11:03


Igår efter jobbet for jag ju som sagt med Annika till Luleå för lite shopping och främst för att hämta hem hennes Nils. När vi kom dit mötte vi upp Annika J och for på Waldorf och åt sjukt god mat. 

Sen ringde Matte och sa att en kärring hade lagt upp en nästan helt ny men oanvänd tvättmaskin på blocket för 1000kr som vi planerat köpa så vi for och såg på den och vilket fynd. Jag köpte den och vi matade in den i bagaget på A.L´s go volvo. Sen blev det shopping på stoheden, fynda lite julsaker och andra nödvändigheter. Efter vi var nöjda med våra inköp for vi till A.J och såg hennes fina lägga innan vi for till Kallax för att hämta hem Nils. 


Var en riktigt bra och rolig dag igår. Fick skratta som aldrig förr för att var bara så sjukt. Allt vi gjorde och allt som sas. Haha! Antingen är jag normal eller jävligt onormal eftersom jag kan börja skratta ännu när jag tänker tillbaka på gårdagen :)


   

Av Johanna Nyström - 15 november 2011 10:52


Man slutar aldrig förvånas. Orättvisan vi har i samhället. Och samvetet många saknar. 


Tycker det är konstigt, eller rättare sagt sjukt att folk som inte har stått i någon kö på lägenhet och har boende kan få en lägenhet direkt man frågar när jag och Matte tex. har stått först i kö på en lägenhet ända sen sista augusti och väntat i flera månader och sagt upp våran som vi har nu, och sen inte får första lgh som blir ledig. Vi stod först i kö på en "speciell" lgh men också först i kö ifall någon annan skulle bli ledig före, så skulle vi få den istället. Men näää... Tror ni det blev så? 

Tycker det är så sjukt. 


Orkar inte lägga ner mer energi åt det där, de är inte värt det i slutändan. det enda jag kan göra nu är att hoppas att det löser sig med den andra. Skulle bli så glad och lycklig. Jag behöver det, behöver en nystart. Det känns som att i den vi bor nu i bara fört med sig tråkigheter och jag vill starta om på nytt, i en ny. Det har inget med mig och matte att göra, bara andra tråkigheter runtomkring. Mormor osv. 

Därför känns det som att det skulle bli lättare och bättre om man fick nå "nytt" och skapa något nytt. Men men. 

Presentation


Johanna Nyström - 23år, bor i Norrbotten, Överkalix tillsammans med min pojkvän Mathias och våran hund, en Fransk Bulldog som heter Dollar. Världens härligaste. Honom kommer ni få läsa och se mycket av här.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

-

Personligt bloggar Blogvertiser Personligt





Ovido - Quiz & Flashcards