Johannanystrom

Alla inlägg under januari 2011

Av Johanna Nyström - 16 januari 2011 17:01


Av Johanna Nyström - 16 januari 2011 13:54


Söndag igen. fan säger jag bara. Helgerna går alldeles alldeles för fort. 


Har iallafall hunnit med lite av varje i helgen. 

I Fredags for jag till Kalix och hämtade hem Vickan, på kvällen blev det bastu bad med Vickan, Matte, Pär och David + lite alkoholintag. Vid 02.00 kröp vi ner i sängen och somnade. 


Lördag vaknar man upp kl 12.30 med huvudvärk och ligger inne hela dagen, ser film och tar sig ut kring halv åtta på kvällen typ. Jag och Matte var på UG just och såg Rockkarusellen och sen följde jag med pojkarna till Vännes när dom skulle skruva. Sen såg vi film hos Micke innan vi for till M och sussa. 


Ganska så lugn och skön helg måste jag säga. Men den hade gärna fått vara lite längre. Idag vettefan vad man skulle ha gjort, ligger hemma i G-byn nu och ska väl äta nå och försöka ta mig ork att duscha. Sen får vi se vad som händer......

Av Johanna Nyström - 16 januari 2011 13:45


Vickan hade tydligen gjort en lista och tyckte jag skulle göra den så nu kör vi!


1. Tre namn jag lyssnar till: Johanna, J-ny, Jotta


2. Någonting jag tycker om med mig själv: Att jag inte ger upp eller har gjort efter all skit som varit, utan istället gör mitt bästa och försöker.


3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: Min korta stubin


4. Detta är jag rädd för: Att någonting hemskt ska hända mina nära & kära.


5. Tre saker jag vill ha varje dag: Snus, Kaffe & kramar


6. Tre saker jag absolut inte kan göra: -


7. Detta tycker jag om att göra: Vara med mina underbara vänner och familj, fota, träna hundarna, rita, sjunga, fiska, resa, shoppa och göra massor med spontana saker.


8. Detta vill jag göra just nu: Mysa ner i sängen med mitt <3


9. Bästa känslan: Att vara kär och lycklig men även när jag märker att jag uppskattas av andra, det värmer. 


10. Värsta känslan: Att bli sårad och förlora någon närstående. 


11. Egenskap jag gärna vill att min partner har: Ingen speciell faktiskt, man är som man är. Men kanske snäll och omtänksam då.


12. Är jag kär just nu? Mer än någonsin!


13. Jag vill gifta mig: Jag vet inte, spelar inte så stor roll för mig, men om jag får barn nångång är det inte helt omöjligt. 


14. Följande saker vill jag göra innan jag dör: Resa omkring i världen - se och uppleva nya saker, hoppa fallskärm, tjäna mycket pengar och en massa mer, listan kan göras lång. 


15. Min käraste ägodel: Hmm, svårt, snusen kanske? ;)


16. Något jag vill ha i present: En ny bil kanske? Eller varför inte en resa? :)


17. Detta har jag på mig just nu: Jeans, vittjocktröja, strumpor, trolla och bh.


18. Favoritkläder: Mjukis byxor och en stor varm tjocktröja.


19. Favorit djur: Hund


20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: Jag gillar i princip allt


21. Favoritlåt just nu: Shinedown - Call me


22. Roligaste ämne i skolan: Bild


23. Tråkigaste ämne i skolan: Svenska & Matte


24. En bok jag gillar: Läser aldrig böcker


25. En film jag älskar: Titanic


26. Favorit tv-program? Paradise Hotel, Top Model, Svenska Hollywood fruar.


27. Favoritdoft: Ed hardy parfymen eller Ecsada


28. Detta äter jag gärna: Typ all flottmat, chips, godis, glass.


29. Dricker helst: Mjölk


30. Favoritgodis: PimPim


31. Hit vill jag gärna åka på semester: Thailand eller Usa


32. Färg på mina ögon: Grön


33. Min längd: 157, kort jag vet!


34. Jag tror på: Spöken


35. Jag spelar: SMART ;)


36. Person jag beundrar: Mamma, Mormor & morfar som klarat sig igenom sjukt tunga saker dom 2 senaste åren


37. Så här bor jag: I Grelsbyn, Överkalix i en Villa tsm med mamma, pappa, lillasyster, lillebror och 4 hundar. Dock tror jag att jag bor mer hos Vickan och Matte än hemma i G-byn ;P


38. Antal döda krukväxter i hemmet: Kanske en.


39. Det här tänder mig: Haha, hemlis.


40. Det här gör mig avtänd: Jobbiga fyllon som tror dom är snyggast och bäst. 


41. Favoritfärg: Svart, rosa och turkos


42. Favoritcitat: Finns många men vi tar mitt nyaste. The doors we open and close each day decide the lives we live.


43. En hemlighet jag vet: Är ju int så dum att jag svarar på den om ni trodde det. 


44. Bästa present jag fått: Systemkameran & telefon


45. Senast köpta skiva: Kommer inte ihåg?


46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: Mina ögonfransar som är sjukt långa och svarta, använder knappt macsara


47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: Brösten, ögonbryn och min längd


48. Udda förmåga/egenskap: Kan sjunga och tala med stängd mun? haha


49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: En apa


50. Vad lyssnar du på just nu?  Tina Cousins - Forever


51. Vad har du gjort/ska du göra idag? Vaknat upp med matte, sett tv och myst. Är hemma i G-byn nu och ska väl äta eller nå.


52. Var är dina föräldrar födda? På BB såklart ;)


53. Vad är det senaste du installerade på datorn? Replay music 3 så jag kan ladda ner låtar från spotify


4. Vilken är din favoritrestaurang? Oj svårt, kanske Waldorf eller Östernspärla i Luleå.


55. När badade du i en pool senast? I Somras. 


56. Har du varit med i någon skolpjäs? jajemen, jag var häxa :)


57. Hur många barn vill du ha? 2 eller 3 tror jag.


58. Vilken musikstil tycker du mest illa om? Opera


59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet? Socialdemokraterna röstade jag på


60. Vad har du för TV-kanaler? För mycket att räkna upp. Men de flesta.


61. Har du åkt moped någon gång? Jo, förra våren på Valborgs i fyllan gick jag fram till en liten pojke och frågade om jag fick prova åka för att jag aldrig hade gjort det tidigare. haha! 


62. Har du busringt någon gång? När jag var yngre, JA!


63. Har du fått felparkeringsböter?  Nejnej inte det. 


64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm? Ska göra båda


65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Turkiet & Bulgarien

 
66. Har du en egen trädgård? Mammas


67. Vilken är din favorit bland tecknade/animerade serier? Simpsons


68. Kan du alla orden i nationalsången? Nej


69. Badkar eller duschkabin? Badkar


70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? Vet faktiskt inte?


71. Favoritpizza? Vesuvio med Bea-sås :)


72. Chips eller popcorn? CHIPS såklart! :)


73. Vilken färg på läppstift använder du? Använder inte sånt


74. Har du rökt jordnötsskal någon gång? haha nää?


75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? Nein


76. Apelsin- eller äppeljuice?  Äppel


77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? Matte igår, jag åt nachotallrik och M åt renskavspasta


78. Favoritchoklad? Vit choklad


79. När röstade du senast? I höstas


80. När åt du en hemodlad tomat sist? Tycker inte om tomat


81. Har du vunnit en prispokal någon gång? Nja, men medaljong


82. Är du bra på matlagning? haha nja, men det duger.


83. Klarar du att tanka själv? Jodååå


84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på tv? Neej


85. Pepsi eller Coca Cola? Cola


86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? Skjorta på Konsum


87. Vad var det senaste du handlade? Mat eller snus


88. Har du kräkts offentligt: Oooja.


89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken: Den sanna kärleken.


90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Absolut :)


91. Har du ringt något betalnummer: Yes!


92. Kan man vara vän med sitt ex: Beror väl på.


93. Vem var det du besökte på sjukhus senast: Mormor


94. Hade du mycket hår som liten bebis: Ganska men tappade allt när jag var 3 typ. haha


95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar: Inget


96. Vad har du i din väska: Lypsyl, parfym, nycklar, hårklämmor, snoddar, börs, handskar, mössa, nässpray


97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig: Tar en snus och kollar facebook.


98. Vad är du tacksam för idag: Hmm,  är ju bara morgon ännu men att jag fick vakna upp vid världens bästa <3


99. Var hittade du den här listan: Vickans blogg


100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät: Alla som vill.

Av Johanna Nyström - 14 januari 2011 15:33


Fredag idag <3 och jag har hunnit med att vara till kalix en snabbis och hämtat hem Vickan! :) Trevligt med en liten roadtrip såhär mitt på dagen. Bra tidsfördriv om int annat. Nu är vi hemma igen och har precis duschat och spacklat oss, eller jag iaf. Ska väl försöka styra upp nå go satta flottmat snart eftersom jag inte hunnit äta nå idag och min mage kurrar ihjäl sig. Sen blir det att försöka styra upp nå roligt till ikväll :)

<3

Av Johanna Nyström - 14 januari 2011 00:24


Den bästa, mitt allt! 

            

<3 <3 <3 <3 <3 <3

  

Av Johanna Nyström - 13 januari 2011 23:40


Fredag imorgon och fan så skönt det ska bli. Fast jag varit hemma hela veckan och haft "helg" typ så känns det ut förbannat skönt. 

Fredag är en speciell dag och den gör mig lycklig.

Dock har jag inga större planer för helgen, vet bara att jag vill göra något av det här, helst allt ;) haha!


Fara bowla

* Fara till pite och bada +bo på hotell

Gå på bio i Luleå+ äta gott

Fara till Happis-Ikea & Skopunkten

Fara grilla

Spökmission

Ha spel kväll

Fara dricka lite i Snabers och sova där

Bada bastu

Bada i relaxen

* Åka bob i lappberget

* Fara dum köra åt nå håll och bara se

* och säkert nå mer :)


Nåja, vi får se vad som händer & fötter. Nå borde man ju komma på att göra. 

Av Johanna Nyström - 13 januari 2011 16:21


Är fortfarande hemma och är sjuk. Det har blivit lite bättre men int fan är det mycket. Det är som till och från. Vissa stunder känns det ut skit bra, andra vill jag bara dööö. Är sjukt less nu, legat hemma sen tisdags och plågats + att jag förlorar pengar. Känns inte ut bra! 


Börjar vara sjukt less och rastlös, ligger hemma hela jävla dagar och bara glor, glor och glor. Ibland funderar jag väl lite på livet och ibland tycker jag bara synd om mig själv. Fan så allt känns ut skit idag. 


Ska gå mata i mig ännu mera ingefära té, frukt och annan skit nu och inbillamig att jag blir mer frisk! 

Av Johanna Nyström - 12 januari 2011 15:59


Tigro tycker om Zeb och vill alltid vara där han är :)

  

När vi polera min bil, nu är den röd igen :)

     


Jag roade mig med att rita på Mickes bilrutor :)

      


Albin i mina skor & när vi fota Mickes bil!

      


och sen har vi go granen i Bränna :)

  

Presentation


Johanna Nyström - 23år, bor i Norrbotten, Överkalix tillsammans med min pojkvän Mathias och våran hund, en Fransk Bulldog som heter Dollar. Världens härligaste. Honom kommer ni få läsa och se mycket av här.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

-

Personligt bloggar Blogvertiser Personligt





Ovido - Quiz & Flashcards