Johannanystrom

Alla inlägg under maj 2012

:)

Av Johanna Nyström - 16 maj 2012 22:44


Började kvällen med att bjuda Vicky & Malin på tacos, vilket var sjukt gott, underbart gott. Mätta & belåtna slog vi oss ner i soffan med matkoma innan vi orkade börja med mitt hår. Helena kom sen och Lina och Veronica var också förbi en lill sväng. Efter att håret var klart tog jag, V, M och H oss en prommis och några varv kring Bränna. Riktig trevlig kväll har det varit. Nu har jag precis kommit hem och ska glo runt på internet just innan jag kryper ner till sängs. Eller så slår jag kanske på en film och väntar tills Matte kommer hem för lär nog liks vakna då. 


Håret då, jaa, det blev ju ljusare och jag hade ju inte vant mig med som det var först så jag vet inte. Nu är det ju ännu ljusare. Men nu får det vara såhär ett bra tag innan jag bestämmer något nytt. Mitt hår mår inte alls bra just nu. 

Av Johanna Nyström - 16 maj 2012 16:24


Har inte haft ord eller lust till att blogga dom senaste dagarna så tänkte ge er en liten update. 


Har jobbat måndag och tisdag, varit till Helena med Vicky och sett på söta Bosse och surrat. Städat och hunnit göra en till beställning från Nelly igår. Fan! Fick även helg igår så 5 dagars lediget kommer sitta riktigt fint! :) Idag har jag passat på att bara ta de lugnt och njuta av det fina vädret i Vännes hos Helena där vi druckit alldeles för mycket kaffe och surrat. Men mycket trevligt var det! :) 

Nu ligger jag hemma och väntar på att Malin och Vicky ska komma hit så ska jag passa på bjuda dom på Tacos när Matte liks är iväg och kör lastbil. Sen blir det att färga mitt hår. Tänkte pröva mig på lite ljusare, mer slingor och se vad jag tycker. Mycket mer har inte hänt men blir det inte regn imorgon så är det ute i solstolen som gäller hela dagen lång ;)


Eller jo, fick köpt mig ett slutsteg idag så nu är jag glad. För som jag letat. Men det kändes i plånboken kan jag lova :/

Av Johanna Nyström - 13 maj 2012 15:53


Söndag är här och solen skiner men det blåser och är kallt! 


Sitter i G-byn hemma hos mina päron, har varit till Gyljen med dom och hälsat på Anna-Lena & Krister. 

Ska snart gasa inåt Bränna och plocka upp Vicky för att glo lite innan jag, hon och Malin ska på Thai och äta gott! :) Längtar! 


Igår var en riktigt lugn & skön dag. Jag och V for en sväng på hundutställningen och såg på alla fina hundar, inte just nå sugen blir man ju själv ;) Sen plockade vi upp Daniella och for på B-valls och käka lunch. Sen blev det bara chill hemma resten av kvällen tsm med Matte. Har nu varit nykter en månad, eller mer kanske. Kommer inte ihåg sist jag drack. Påsk kanske? men till helgen blir det nog ändring på det när de är cruising. Nog för att jag inte varit på den dom senaste två åren så skulle inte göra så mycket om man var nykter de här året också. Nåja, vi får se närmare helgen hur jag gör. 


Av Johanna Nyström - 12 maj 2012 11:23


SOMMAR & SOL!


Hur jag vill ha sommar nu. Vill sola, bada, svettas, känna den "riktiga" sommarvärmen. Åååh.. 

Nu får fan snön försvinna. 


Lördag idag och ska snart iväg med Vicky och glo. Blir väl kanske hundutställningen en sväng och förbi till Malin. Sen vad som händer ikväll får vi se men jag och M tänkte väl försöka styra upp något. 


Igår var förresten Daniella, Frida och Ellen förbi och fick sig lite tårta. Och sen spenderade jag resten av kvällen med att umgås med Frida. Raggade kring Bränna och surrade på. Sjukt längesen sist så var på tiden! :) Riktigt trevligt. 

Av Johanna Nyström - 11 maj 2012 10:36


Måste bara börja med att säga Tack för alla fina gratulationer jag fick igår och ett stort TACK till alla mina fina vänner som gjorde kvällen. Var mycket trevligt sitta surra och svammla :) Hade en jätte bra dag.


Fredag idag och jag ska snart fara jobba 11.30-15 . Kort & bra dag.

Dock känner jag mig nere och lite deprimerad idag, ledsen också, tror jag. Och vet inte varför. 

Har som inte direkt nå att behöva känna så för men ibland kommer även såna här dagar. Jag hatar dom. 

Av Johanna Nyström - 10 maj 2012 07:09


10 Maj 2012. För exakt 22 år sedan legade mamma på BB och knöstade ut mig, hon hade säkert förbannat ont men gjorde det bra och 12.01 kom jag till världen. 


Att fylla år nu för tiden då man är äldre känns inte. Inget speciellt nå mer om man jämför med när man var yngre. Shit så kul det var alltså. Så ja, idag fyller jag år. 22 år. Känner mig inte ett dugg äldre. Känns inte ens som att jag fyller år. haha. På senare år har jag inte varit så brydd i min födelsedag, bara ätit lite tårta hemma med familjen men inget mer. Men nu, i år, idag så tänkte jag för första gången på sjukt sjukt länge bjudna alla mina fina vänner på tårta, fika, kaffe & saft. Det börjar vara på tiden. Jag blir ju alltid bjuden till dom på deras födelsedagar så nu var det dax. Nu är det stopp med latheten ;) 



Nu ska jag iallafall fara jobba till 14, sen hem fixa klart allt innan alla fina kommer <3

Ha en toppen dag alla där ute.

Av Johanna Nyström - 9 maj 2012 20:06


Känner mig otroligt stressad över allt. Mycket som händer just nu och mycket att hinna med. 


Igår kväll lånade jag Zeb av pappa och for träna hund med Annika och Lilly, sjukt kul var det och när vi var klara så avslutade vi med en lång prommis. Riktigt härligt! :) 


Idag har jag jobbat till 16, sen hem lagat mat som tog en evighet kändes det som och sen städat, städat, städat. Bara lite disk kvar nu och dammtorka i köket så är jag nöjd. Och nu är jag i G-byn och fixar tårta inför imorgon då jag bjudit alla mina fina vänner. Sen imorgon blir det ännu mera stress, först jobb till 14, fixa klart tårtan(fyllningen), 16 iväg på en hemlig sak, halv sex kommer alla och vid sju kommer mer folk. Sen blir det diska, lär nog bli en del ;) haha!


Nää men nog ska allt gå bra, kanske inte ens behöver stressa med allt, utan bara känns som det nu.  

Av Johanna Nyström - 7 maj 2012 22:50


Ligger ner bäddad i soffan under filten och fryser. Brrrr ......

Funderar lite över livet, viktiga, värdefulla saker och mindre viktiga. 

Jag fyller år på torsdag, 22 år och vet fortfarande inte vad jag vill med mitt liv. Eller jo, jag vet att jag vill leva tillsammans med Matte resten av våra liv, skaffa familj och hela kittet. Men på jobb sidan står det still. Sånt kan göra mig tokig. Tänk vad bra ifall man visste till 110% vad man vill arbeta med, om man ska utbilda sig osv osv osv. 



Från det ena till det andra, la ut en annons på blocket igår på 2 uppsättningar däck m fälg och fick sålt ett par idag. 600kr rikare, klirr i kassan. Bara hoppas dom andra också blir sålda. Dom har stått och skräpat i G-byn länge nu så var på tiden. Har helt haft glömt bort att jag haft dom tills jag skulle förvara vinterdäcken där och fick syn på dom. Lycklig och min första tanke var, money! :) Har liks ingen användning av dom när jag köpt nytt så. 



Snart blir det sängen så man orkar med morgondagens jobb 7.30-17. 

Presentation


Johanna Nyström - 23år, bor i Norrbotten, Överkalix tillsammans med min pojkvän Mathias och våran hund, en Fransk Bulldog som heter Dollar. Världens härligaste. Honom kommer ni få läsa och se mycket av här.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

-

Personligt bloggar Blogvertiser Personligt





Ovido - Quiz & Flashcards