Johannanystrom

Alla inlägg den 21 oktober 2012

Av Johanna Nyström - 21 oktober 2012 10:54


... Lyssna på några go bitar. 

 


Vaknade upp med en förjävla huvudvärk på morgon, härligt. INT! Men tog två panodil så hoppas det släpper helt. Dessa jäkla förkylningar. Sjukt less. Är fortfarande snorig och halv konstig i kroppen. Ska det aldrig ge sig? 



Helgen har iallafall varit bra, i fredags satt vi ett gäng tjejer hemma hos mig och frossa i oss en massa god saker. Var meningen att vi skulle se X factor men det blev mer surr, skratt och svammel. När dom for hem myste jag ner mig under filten och slog på en film. Efter ett tag såg jag massa blåljus som sken in genom persiennen så jag tänkte att nu har polisen stoppat nån så jag kollade vek upp och kollade ut, och då ser jag hur lägenheten mittemot oss brinner för fullt. Fick panik och tog filten runt mig, kasta mig i skorna och tog upp telefonen för var beredd ringa 112 men precis när jag skulle till att springa ut kommer Daniella springandes och bankar på dörren och säger att det brinner och att hon ringt 112. Så vi gick ut och talade med räddningsbilen (mannen) som sa att brandbil + fler är på väg men att vi måste få ut alla som bor nära. Hon som bodde i samma hus som det brann hade D redan hämtat ut men vi sprang och hämta Catrin och sa till gubben att det bor en äldre i andra huset brevid. Sen stod vi ute i säkert 1,5 timme med hon som bodde i huset och såg när dom släckte. I lghn det brann var det en man kvar där inne som dog. Usch så hemskt det var. Har nog aldrig haft så panik i hela mitt liv som när jag upptäckte det. det brann som fan i hela tv-rummet och elden for ut genom fönstren. Tur att det märktes hyffsat tidigt så det inte hann sprida sig mer iallafall. 


Igår blev det att vara med min fina hela dagen och kvällen. Vi fixade igång min bil som varit död i två veckor. Skönt som fan att äntligen ha en fungerande bil och slippa tjorva med att ta sig överallt. Och innan det blev sängen såg vi tv och tog det sjukt lugnt. 


Idag vette tusan vad som händer. Jag ska väl jobba på att bli väck huvudvärken och kanske höra om någon liten vän är sugen hänga. 

Presentation


Johanna Nyström - 23år, bor i Norrbotten, Överkalix tillsammans med min pojkvän Mathias och våran hund, en Fransk Bulldog som heter Dollar. Världens härligaste. Honom kommer ni få läsa och se mycket av här.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

-

Personligt bloggar Blogvertiser Personligt





Ovido - Quiz & Flashcards