Johannanystrom

Direktlänk till inlägg 31 januari 2013

Mormor <3

Av Johanna Nyström - 31 januari 2013 18:28


Den senaste veckan har jag funderat mycket. Mer än vanligt. Skrattat, gråtit, längtat och saknat.


Saknaden av mormor finns alltid där, varje dag, varje minut, varje sekund. Men vissa dagar är det mer, vissa mindre och vissa extremt mycket. 

Jag tror ingen riktigt förstår hur mycket jag älskar och saknar henne. Jag saknar allt med henne, det som var hon och det som fattas nu när hon inte är med oss längre. Vardagen är inte som den brukade vara. Alla födelsedagar, högtider, middagar vi brukar ha ibland är sig inte likt. Inget. Varje gång jag hälsar på morfar är inte sig lik. Hon är inte där. Hon finns inte. Jag saknar hennes roliga humor och hennes roliga skämt. Hon var en så underbar och härlig människa. De som kände henne vet vad jag menar. Och hon har alltid funnit där för mig, min familj och hennes nära. Vi har stått varandra så himla nära. Går inte förklara. Det har aldrig varit samma sak med farmor som med mormor. (Jag älskar farmor lika mycket och hon betyder allt för mig) men mormor har bott några fotsteg från mig tills jag flyttade hemifrån när jag var ca 17år. Träffade hon i princip varje dag. Hon och morfar tog hand om mig och mina syskon precis som sina egna barn när mamma hade eget företag. Hon var som en mamma för mig. En extra mamma. 


Och jag har så otroligt svårt att inse och förstå att hon är borta. Jag har svårt att acceptera det. Jag har svårt att gå vidare. Jag vill inte riktigt inse. Det händer ännu att jag säger "Jag ska fara hälsa på mormor och morfar" och kommer sen på mig själv med vad jag just sagt. 


Sen en annan sak som ger mig otroligt dåligt samvete, som jag vet är förbjudet tänka eller känna så, är att sista tiden innan hon dog så var jag knappt och hälsade på henne. Var två gånger till Tallviksgården och hälsade på henne under tiden hon bodde där. Minns att jag flera gånger tänkte att idag ska jag fara hälsa på mormor med morfar men nästan varje gång sköt jag upp det och tänkte nä men jag är så trött eller måste göra "det". Jag far imorgon istället. Sen försvann hon, hon somnade in, hon dog, fanns inte mer. Hon var borta för alltid. Den dagen kom och jag minns hur jävla ledsen och förkrossad jag var. Jag hade ångest, dåligt samvete och har det än idag. Jag vet att man får inte känna eller tänka så men jag kan inte hjälpa det. det tynger mig. Och det går inte en dag utan att hon finns i mina tankar och att gamla minnen kommer upp. Sen tycker jag det är så otroligt synd om morfar, för jag ser hur ensam han känner sig och hur ledsen han ännu är. Men försöker vara glad och lycklig. Visst, alla blir vi gamla och vet vad som kommer hända en dag men att det går så fort som det gjorde med hon var jag inte beredd på. Jag tror ingen var beredd. Fast vi visste att hon var sjuk och inte i bästa form. Men det gick fort, otroligt fort. Har inte sagt till någon hur jag känner mig dum och den ångest jag har för det förutom matte. Han vet. För han är den enda jag talar och visar hur mycket jag saknar hon. Jag vet att vi alla gör det men vi talar bara om henne i goda minnen. Inte att vi saknar hon och gråter ut ibland till varann. Nejnej. är bara Matte som jag gör det till. 


Hon kommer alltid finns i mitt hjärta och i mina tankar och vara världens bästa mormor <3

 

 

Kom bara ihåg att vara rädd om varann, gamla som unga.


       



Sen har jag turen att ha världens bästa vänner som finns där när man behöver dom som mest <3

     



 
 
Ingen bild

vicky

31 januari 2013 21:03

<3

 
Ingen bild

Emma

2 februari 2013 00:49

Vad fint du skrivit. Det var precis samma sak för mig med min mormor, jag ångrar så otroligt mycket att jag inte hälsade på henne oftare än vad jag gjorde :( för mitt i allt finns de inte längre. Känns som igår mamma sa åt mig att hon hade gått bort fast det är 8 år sen nu :/ Ta hand om dig gumman, även om vi inte träffas så ofta längre så ska du veta att du alltid kan prata med mig om du känner att du vill och behöver. Kram till dig gumman! <3

 
Ingen bild

Lina

2 februari 2013 20:40

<3 va fint skrivet. fina du. jag finns alltid här för dig. puss & kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nyström - 10 juli 2013 12:11

  Nu lämnar jag denna blogg. Det behövs något nytt ....  Så nu hittar ni mig på http://johannanystroms.se/ ...

Av Johanna Nyström - 9 juli 2013 21:42

                     

-

Av Johanna Nyström - 9 juli 2013 19:40

  Hunnit steka i poolen i förrgår och igår. Inget "riktigt" sommar väder än men har inte gett upp hoppet. Hann ju iallafall få mig lite färg. Men tyvärr så är man ju långt ifrån så brun man brukar vara den här tiden på sommaren. De är ju hemskt. ...

Av Johanna Nyström - 8 juli 2013 10:15

  Mamma ringde nyss och frågade Garbins idag?  Vet inte om jag ska orka pallra mig dit. Blåser ganska mycket ute och är rädd att det blåser tio gånger mer där när de är så öppet och vid älven. Hmm.. Ska väcka Matte och höra vad hans plan är.   ...

Av Johanna Nyström - 7 juli 2013 21:10

  Gud så jag har hunnit med massor med saker sen senast.    Kan börja med att premiär bilbingon i Lansjärv vart lyckad för min del. Vann 1500 kr. Sjukt glad vart jag! Sen har jag hunnit lägga ner massor med tid på Dollar. Vilket beror på att ...

Presentation


Johanna Nyström - 23år, bor i Norrbotten, Överkalix tillsammans med min pojkvän Mathias och våran hund, en Fransk Bulldog som heter Dollar. Världens härligaste. Honom kommer ni få läsa och se mycket av här.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

-

Personligt bloggar Blogvertiser Personligt





Ovido - Quiz & Flashcards