Johannanystrom

Alla inlägg under augusti 2010

Av Johanna Nyström - 18 augusti 2010 14:15

Nu prövar jag något nytt och börjar istället blogga på http://www.mondoblog.se/Johannanystrom .

Har haft bloggen i några månader men aldrig haft orken att byta men nu är det dax. Jag behåller den här ifall jag ångrar mig men tills vidare hittar ni mig där :)


Vill du också prova på mondoblog? Klicka då här --> http://www.mondoblog.se/register/12669

Av Johanna Nyström - 17 augusti 2010 10:58

Tisdag, fan så veckan går sakta, det känns som typ torsdag idag men nej, sån tur har vi inte.  


Igår blev det iallafall att umgås med Lina & hennes valp Kia hela dagen. Väldigt söt & liten hund :) Och på kvällen blev en promenad med Linnea och Malin. Sen for jag & Malin med grabbarna och gled omkring, en tripp i skogen hann vi också med i hopp om att kanske få se en björn. 

Men nej! Ingen björn. 


Hann även tro igår kväll att jag höll på få feber, började må sjukt dåligt och känna mig risig i kroppen men som tur var klarade jag mig :) Det tackar vi för! Så idag är jag fortfarande bara snorig och har hosta. Men det borde ju börja ge sig nu tycker jag. 

Av Johanna Nyström - 16 augusti 2010 18:24


                                                  


Och några bilder från förra veckan.


   

      


Av Johanna Nyström - 16 augusti 2010 09:54

Solen skiner, löven har börjat bli gula och det är kallt i luften. 

Mysigt men ändå tråkigt, jag ser då absolut inte framemot en kall och snöig vinter. Den är så lång och ........ kall. 


Nåja, ännu en helg har passerat oss och den har varit mer än trevlig. 


Fredag blev det en tripp till Luleå med mamma & pappa, en mycket längre trip än vi hade planerat. Vid halv nio på kvällen var vi äntligen hemma och jag bytte snabbt kläder och drog ner till Frida där hon & Lina var. Det blev en väldigt lugn kväll med en massa surr :)


Lördag vaknade man upp förkyld som bara den, men inte kunde det stoppa en. Gjorde mig klar och drog till Frida där hon, jag & Annika lagade en riktigt god middag och drack lite grann, IdaH kom också och joinade oss innan vi drog på hotellet och sedan på efterfest i Tobbes husvagn. Och där kring tre? typ har jag och Frida traskat hem till henne och slocknat så gott. 


Söndag Vaknar upp och mår skit, förkyld och bakfull som fan inser jag ganska så snabbt att det bara är ringa mamma och fara hem. Sagt & gjort. Lega och sov mest hela dagen tills på kvällen då man mådde lite bättre och orkade sig ut iaf. Lars ringde och bad mig komma åka i turbon som han äntligen fått klar. Så vi tog nå varv, surra med folk innan jag for hem och sov. 


Måndag idag, är fortfarande förkyld, snorig som fan och hosta men jag tackar gudarna att jag slipper ha feber :) Idag blir det att fara umgås med Lina och se hennes nya valp. 


Bilder från helgen kommer senare. 

Av Johanna Nyström - 13 augusti 2010 08:53

Idag har jag fått min lön från Konsum och det ska firas med lite shopping. Är allt för längesen jag har kunnat unna mig med kläder, skor osv. Men nuu, nu jävlar ;) Vid tolv drar jag en snabbis till Luleå med mamma & pappa och kollar in GinaT & H&M, håller tummarna att dom har massa saker jag vill ha. Annars blir jag besviken och måste nog dra till Happis nästa vecka för Skopunkten sviker en aldrig ;)


Nu är det iallafall helg <3 Vilket vi gillar!

Vad som händer ikväll är ännu oklart men imorgon blir det mest troligt Boden, SäsongsavslutningWestern Farm med tjejerna. OM vi får någon som kör vill säga. Annars får vi vill köra på trubadur här hemma på Hotellet. haha!

Av Johanna Nyström - 12 augusti 2010 12:41

Kl 08.00 ringde min telefon - Konsum och frågade om jag kunde komma jobba idag. Tackade ju självklart ja så det var bara hoppa in i duschen och snabbt fara dit. Just nu är jag hemma på lunch men måste snart gasa neråt igen. Måste säga att det är härligt att jobba ibland och massa pengar rullar ju in :)

Av Johanna Nyström - 11 augusti 2010 23:02

Blev en väldigt lugn dag för min del måste jag säga. Tog mig en powernap här tidigare på cirkus 4 timmar, men fan så skönt det var!

Sen har jag bosatt mig i soffan hela kvällen och kollat film och hört hur de regnat. Mys, javisst! <3


Nu blir det att pallra sig till den varma sängen och natta!

Godnatt alla underbara människor

Av Johanna Nyström - 11 augusti 2010 14:52

Vars ska vi börja? Lovade ju att berätta om det jag skrev tidigare så vi börjar väl där.


I Måndags ringde Linda Stenman från Jägarna 2 och frågade om jag ville vara assistent åt Peter Stormare under inspelningen av den nya filmen Jägarna 2. Lät ut som en rolig sak så Tisdag skulle jag på "intervju" och träffa han och henne. Men efter att ha funderat hela kvällen och dagen valde jag att tacka nej. Det finns både för och nackdelar med det, man får jobba med en så pass känd person, lära sig nya saker och få nya erfarenheter men samtidigt känner jag att slita och jobba mycket för så lite pengar, nää. Dessutom känns det som att det inte är nå för mig, jag är inte intresserad utav nå sånt jobb. Jag kände som inte det här "woow", vad roligt. Visst man ska väl ge allt en chans men jag valde att inte göra det och jag ångrar det inte. Dessutom är det ju så många som blivit frågade så. Och visst det finns säkert många som skulle tacka ja på direkten bara för att han är känd? Men Hallå!? Så det fick vara. Jag ser det inte ett dugg som en "status" grej. Nåja, den som får det, lycka till :)


Sen blev det iallafall tårta hos Frida gumman som äntligen fyllde hela 18år =) Grattis igen! Vi åt tårta, surrade på en massa ett helt tjejgäng. Efter det var klart drog jag, Lina & Annika vidare mot Vippa för att äta go mat. Och på kvällen blev det att dricka med Josse & Helena + lite annat folk. Väldigt roligt! :) Och vid ett for vi hem till Josse i Lomträsk, åt nå fylle smörgåsar och somnade. Vaknade upp, for hem till mig i G-byn och jag har nyss varit och skjutsat hem Josse till träsket.


Nu blir det iaf att laga sig nå mat och se vad resten av dagen/kvällen har ett bjuda på :)

Presentation


Johanna Nyström - 23år, bor i Norrbotten, Överkalix tillsammans med min pojkvän Mathias och våran hund, en Fransk Bulldog som heter Dollar. Världens härligaste. Honom kommer ni få läsa och se mycket av här.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

-

Personligt bloggar Blogvertiser Personligt





Ovido - Quiz & Flashcards