Johannanystrom

Alla inlägg under juli 2010

Av Johanna Nyström - 7 juli 2010 12:52

Igår var det kanon väder men idag då man vaknar upp så regnar det!

Seriöst nu får det fan sluta vara skit väder, en dag med kanon väder hjälper inte, hela sommaren ska vara fin och varm .....

Man är ju lika blek som ett lik och sommaren är snart över.


Nåja, jag håller tummarna på att det ska gå mot det bättre.

Kan ge er en snabb uppdat. på veckan.


Måndag - Jag, Frida & Lina drog till mig och såg en skräckfilm, vi hann även med en jäkla massa surr om allt & ingenting ;)


Tisdag - Hämta upp Lina från jobbet kl 12. Drog till Outlet och hälsade på Frida som slet i värmen, stackarn. Och sedan var Dan snäll och plockade upp oss så vi fick svalka oss med cabben hans, och sen blev det årets tredje dopp för mig nedanför UG. Och det var förbannat skönt måste jag säga. Senare på kvällen drog jag, Lina & Frida vidare till Lansjärv för lite Bilbingo, ingen av oss vann ett skit men var nära många gånger :) På vägen hem drog vi raggen genom nais och väl hemma såg jag & Lina nån film.


Onsdag - Vaknar upp, det regnar och kommer på att jag är utan bil. KUL! Men ska snart fara till Luleå med Matte och hämta hem David. Vad resten av dagen/kvällen bjuder på får vi se.


Måste även tillägga att jag är grymt sugen på att styrketräna.............

Av Johanna Nyström - 4 juli 2010 19:41


                                              

  

Av Johanna Nyström - 4 juli 2010 15:30

Innan du kommenterar kan du ju tänka på att det inte är så jävla svårt att se vem som gjort det, varifrån osv. Patetiska jävel, men tacka vettja att IP adressen syns & man lätt får reda på vem det är! ;)

Tänk på det nästa gång flicka lilla, innan du låtsas vara så kaxig och är för feg för att våga skriva ditt namn! Haha!


Jag måste även få tillägga att jag hade fruktansvärt roligt igår :)

Bjuder på nå bilder sen!

Av Johanna Nyström - 2 juli 2010 12:36

WOHO!! 


Äntligen har man helg, eller det har jag haft hela veckan men den är en speciell känsla på just Fredagar.

Vad som händer ikväll är ännu oklart, men nyktert och nån rolig aktivitet blir det säkert. Men först blir det att färga håret direkt Lina är klar med det hon ska.


Imorgon var det ju tänkt att vi skulle till Kiruna, men det blir nog inte av. Lägenheten var redan utlånad och våran ekonomi sviker lite grann. Endast 490kr och att bara gå in där kostar 460kr så det blir nog istället en liten fest här hemma i kommunen skulle jag tro. Men vi får nu se, allt kan hinnas ändras :)

Av Johanna Nyström - 2 juli 2010 11:41

Som du inte får missa ..... 


 

1. Titanic - Vem har inte sett den? En riktigt spännande Drama baserad på en verklig händelse. Under hela filmens gång sitter man spänd och med gråten ända upp i halsen samtidigt som man sitter och dregglar till snyggingen Leonardo Dicaprio. Fast filmen är så pass lång går det ändå så snabbt tills den är slut. Det här är en film man kan se om och om igen och aldrig bli less.


  

2. Twilight - Jag tror nog ingen har missat första filmen av de omtalade Twilight-filmerna? Om inte, se den/dom! Jag lovar, du går annars miste om nå! Det här är en av mina absoluta favoriter. Under hela filmen sitter man spänd i väntan på att något nytt ska hända. Det som är så bra med just den här filmen är att det alltid händer nå, den är inte seg, man blir aldrig less utan man vill bara ha mer, mer och mer utav den. Och vem vill inte missa en het, sexig, blek vampyr? ;)


  

3. Nyckeln till frihet - En film som nästan alltid ligger i topp på alla listor över tidernas bästa filmer. Och det förstår jag, en grymt bra story, bra skådespelare och ett riktigt bra budskap. Man är fast helt enkelt. Och även i denna film fälls det en hel del tårar.


  

4. Rocky - De flesta har väl redan sett alla Rocky-filmerna och vet vad dom handlar om. Jag minns att jag var typ den enda i mitt gamla umgänge som inte hade sett filmerna, och alla talade om hur bra dom var men eftersom boxningsfilmer och action aldrig riktigt varit min grej hade det aldrig blivit av. Men efter många om och men gav jag första ett försök och jag blev förbluffad. Aldrig hade jag kunnat ana att dom skulle vara så bra som de flesta säger. Så det slutade med att man satt fastklistrad och såg alla filmerna. Och själva huvudrollen i filmen är ju bäst!!


  

5. Avatar - Till en början var jag lite osäker till att se den eftersom flera sa att den inte alls var så bra som det sas, men efter att satt där i biostolen och filmen var slut ville man bara se den igen. En riktigt spännande handling men den kunde ha varit lite mindre seg och inte ha börjat hända saker efter en timme, men det gör inget för man blir så kär i filmen direkt. Hur dom lyckats få allt att se så verkligt ut och när man sitter där önskar man bara att man kunde få vara där dom är. En riktigt bra film & klart en av de bästa filmer som gjorts.


  

6. Sagan om ringen - En spännande och väl gjord film. Man blir nästan fascinerad över hur bra filmen är gjord, man tänker inte ofta på det men den här filmen är verkligen det. Alla smådetaljer och hur den har kostats på. Och första filmen är ju klart den bästa. Händelserik och spännande är verkligen det rätta ordet.


      

7. Pirates of the Caribbean - En riktigt spännande och äventyrlig film som man blir fast för på direkten. Bra uppbyggnad, bra handling och riktigt bra skådespelare. jag menar, hallå, Johnny Depp och Orlando Blomm i samma film, det kan inte bli bättre ;)




Vi har alla olika uppfattningar om vilka som är de topp 7 bästa filmerna genom tiderna, men efter mycket tänkande så är enligt mig de här mina favoriter. och en film som jag väntar med spänning att få se är den efterlängtade Twilight Eclipse, det sägs och jag tror den är en riktig höjdare.


http://www.7filmer.se/

Av Johanna Nyström - 2 juli 2010 10:08

Hårfärgen av märket Natural & Easy. Fyfan så dålig den är.

Använde den igår i hopp om att få mörkbrunt hår, hade två flaskor så det verkligen skulle täcka allt, vilket det också gjorde men resultatet blev så jävla dåligt. Den har typ inte tagit nånstans, i luggen men resten av håret är helt fucked up! Så idag blir det att färga håret svart. Tråkigt men sant. Orkar inte hålla på tjorva nå mer ifall det skulle bli dåligt igen nu när allt är så ojämt. Så nytt märke, det jag alltid brukar använda så är man svarthårig igen :) Väldigt enkelt!


Av Johanna Nyström - 1 juli 2010 10:32

Idag är jag inte alls på humör, är trött, less, sur, jaa allt negativt man kan vara!!!!!!

Presentation


Johanna Nyström - 23år, bor i Norrbotten, Överkalix tillsammans med min pojkvän Mathias och våran hund, en Fransk Bulldog som heter Dollar. Världens härligaste. Honom kommer ni få läsa och se mycket av här.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

-

Personligt bloggar Blogvertiser Personligt





Ovido - Quiz & Flashcards