Johannanystrom

Alla inlägg den 18 juli 2011

Av Johanna Nyström - 18 juli 2011 20:00


Ojojoj så jag skulle ha behövt en miljon just nu. Hade verkligen suttit fint. 

Har precis fixat med alla mina tusen papper, sorterat, satt i pärm, betalat en skuld till mamma, dock har jag ännu kvar 7500kr att betala igen :( 


Förstår inte hur jag ska ha råd med allt. Har så mycket just nu att betala. Ska försöka snåla lite nu och inte köpa skit saker osv. Vill ju kunna fara på massa saker nu också, pdol och lk mest av allt. Nåja, allt går väl bara man vill och försöker. Men kan ändå inte låta bli att få lite ångest över allt. 

Som tur är får jag 3 löner till, en från konsum, en från dagis och lite pengar från försäkringskassan. Synd att det ännu är ett rätt bra tag kvar men men.... 


Nu skajag lägga mig ner i soffan och se lite tv och vänta på att hjärtat ska komma hem så ska vi slå på en film innan läggdax <3

Jobb på konsum imorgon är det som gäller iaf.

Av Johanna Nyström - 18 juli 2011 18:17


Men att jag längtar!


Turkiet 2009

 


                          

                       

   

Av Johanna Nyström - 18 juli 2011 18:11


Vilken tråkig & långsam dag det här varit. Tiden har verkligen gått i snigelfart och jag har inte gjort någonting av värde. 


Legat hemma i soffan hela dagen, men det kan vi skylla på Matte eftersom han lånade min bil imorse till storB. Sen har Lina varit förbi en sväng innan hon skulle jobba och vi hann surra på en del :) Och vad mer? Jo jag & M har varit handla och sen ätit middag här i G-byn, fläskfilé och potatisgratäng med bea och vitlöksbröd :) MUMS! 

Och nu sitter jag ännu här och ruttnar, matte for precis härifrån för att skruva. Funderar på att börja rulla hemåt men finns ju typ inget att göra där så jag vet inte? :/



Snygg Lina & jag ;)

 

Av Johanna Nyström - 18 juli 2011 12:11


Woah, woah.

Bang bang go the coffin nails, like a breath exhaled,
Been gone forever.
It seems just like yesterday, how did I miss the red flags raised?
Think back to the days we laughed.
We braved these bitter storms together.
Brought to his knees he cried,
But on his feet he died.

What God would damn a heart?
And what God drove us apart?

What God could make it stop?
Let this end.
Eighteen years pushed to the ledge.
It's come to this,
A weightless step.
On the way down singing,
Woah, woah.

Bang bang from the closet walls,
The schoolhouse halls,
The shotgun's loaded.
Push me and I'll push back.
I'm done asking, I demand.

From a nation under God,
I feel its love like a cattle prod.
Born free, but still they hate.
Born me, no I can't change.

It's always darkest just before the dawn.
So stay awake with me, let's prove them wrong.

Make it stop.
Let this end,
Eighteen years pushed to the ledge.
It's come to this,
A weightless step.
On the way down singing,
Woah, woah.

The cold river washed him away,
But how could we forget?
Gathering the candles, but not their tongues.

And too much blood has flown from the wrists,
Of the children shamed for those they chose to kiss.
Who will rise to stop the blood?

We're calling for,
Insisting on, a different beat, yeah.
A brand new song.

Whoa, whoa [x3]
(Tyler Clementi, age 18.
Billy Lucas, age 15.
Harrison Chase Brown, age 15
Cody J. Barker, age 17
Seth Walsh, age 13.)

Make it stop,
Let this end.
This life chose me, I'm not lost in sin.
But proud I stand of who I am,
I plan to go on living.

Make it stop,
let this end,
all these years pushed to the ledge,
but proud I stand, of who I am,
I plan to go on living

Av Johanna Nyström - 18 juli 2011 11:43


Nu börjar jag vara less sommaren vi har. Solen skiner och värmer på men inte tillräckligt mycket. Jag har aldrig varit såhär blek en sommar som jag är nu. + att det är alldeles för kallt för att bada i älven. Nää, nu hoppas jag att augusti månad går i turbo fart och vi får första veckan i september för då blir det TURKIET :) Fyfan så jag längtar, jag vill sola, bada, dricka goda drinkar, festa, äta god mat och bara ha det allmänt bäst! =)





Presentation


Johanna Nyström - 23år, bor i Norrbotten, Överkalix tillsammans med min pojkvän Mathias och våran hund, en Fransk Bulldog som heter Dollar. Världens härligaste. Honom kommer ni få läsa och se mycket av här.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

-

Personligt bloggar Blogvertiser Personligt





Ovido - Quiz & Flashcards