Johannanystrom

Direktlänk till inlägg 19 april 2013

Dollar.

Av Johanna Nyström - 19 april 2013 17:38


Tog mig precis en snus som satt som handen i handsken, tänkte att det var dax skriva några rader nu.


Dagarna flyger iväg och mina två veckors ledighet tog slut i måndags då jag var tillbaka på jobbet igen. 

Men jag klagar inte. Allt känns ut så underbart just nu så jag skiner av glädje. 


På söndag blir Dollar 11 veckor, hur tiden går fort. Känns som nyss vi satt i bilen på väg till Västerås och jag var så ivrig och förväntansfull. Han fyller verkligen det där "tomrummet" och jag kan inte vara lyckligare över att ha turen att ha honom. Förstår verkligen inte hur man kan bli så fäst vid en hund? 


Annars är han jätte duktig, vi tränar korta stunder ca 3-4ggr/dag på sitt och nu kan han det. 

Sen har vi tränat lite på "hit" vilket inte riktigt än sitter. Men det jobbar vi på. Samma med koppel, men känner ingen brådska eftersom han är så liten ännu. Mat & godis älskar han. Även att ligga ute i solen och gärna bita på en pinne. Hans bästa hund kompis är min systers tikvalp, Lava. Dom kan gå en på nerverna och jag & Ida jobbar på att dom inte får busa så mycket inomhus, mest ute. Vilket börjat ge resultat. Sen förstår ju inte Dollar när han behöver sluta, tror han skulle kunna busa tills han stupar. (Vilket jag även läst är vanligt för den här rasen). Man får verkligen visa han när det är nog. 


Nätterna går bra, har haft han i sängen tidigare men det funkar inte eftersom han ska ligga PÅ min hals eller gärna på ansiktet vilket gör att jag knappt fått någon sömn så nu får han ligga i sin bädd nedanför sängen brevid mig. Han gnäller i kanske 3 minuter sen slocknar han. Vaknar någon gång om natten men somnar om lika snabbt igen. Sen vid 06.00 vaknar han och vi går ut kissar/bajsar. Men kan somna om igen efter det. Några olyckor inne på dagarna händer men inte mycket, kissar inne kanske max 3 gånger . Försöker vara snabb och rasta efter varje måltid, lek, sömn, bus, osv. 

Sen är han en hund som verkligen vill vara en nära. Han är så himla go. 

Har även börjat träna honom på att vara själv, vilket går super. Gnäller lite i max 3 minuter sen somnar han. 


Sen är det nog en hel del som undrar vad, vart och hur det är under dagarna då jag jobbar. Och NEJ han är inte hemma själv. Utan kör han till mamma och pappa varje morgon innan jag börjar och där är han är tills jag eller Matte slutar. Där har han 3 andra hundar, plus att mamma har bra arbetsdagar/tider och min syster är här varje dag med sin egna hund. Sen kommer ju vi alla hem på rast tre olika tider under dagarna. Han är inte ensam mer än 1h nu i början. Sen går ju min anställning ut snart och jag blir arbetslös och kommer vara ledig HELA sommaren. Så då ska vi njuta och träna inför utställning osv :)



Ni ska få se några bilder sen. Måste orka ladda upp först.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nyström - 10 juli 2013 12:11

  Nu lämnar jag denna blogg. Det behövs något nytt ....  Så nu hittar ni mig på http://johannanystroms.se/ ...

Av Johanna Nyström - 9 juli 2013 21:42

                     

-

Av Johanna Nyström - 9 juli 2013 19:40

  Hunnit steka i poolen i förrgår och igår. Inget "riktigt" sommar väder än men har inte gett upp hoppet. Hann ju iallafall få mig lite färg. Men tyvärr så är man ju långt ifrån så brun man brukar vara den här tiden på sommaren. De är ju hemskt. ...

Av Johanna Nyström - 8 juli 2013 10:15

  Mamma ringde nyss och frågade Garbins idag?  Vet inte om jag ska orka pallra mig dit. Blåser ganska mycket ute och är rädd att det blåser tio gånger mer där när de är så öppet och vid älven. Hmm.. Ska väcka Matte och höra vad hans plan är.   ...

Av Johanna Nyström - 7 juli 2013 21:10

  Gud så jag har hunnit med massor med saker sen senast.    Kan börja med att premiär bilbingon i Lansjärv vart lyckad för min del. Vann 1500 kr. Sjukt glad vart jag! Sen har jag hunnit lägga ner massor med tid på Dollar. Vilket beror på att ...

Presentation


Johanna Nyström - 23år, bor i Norrbotten, Överkalix tillsammans med min pojkvän Mathias och våran hund, en Fransk Bulldog som heter Dollar. Världens härligaste. Honom kommer ni få läsa och se mycket av här.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

-

Personligt bloggar Blogvertiser Personligt





Ovido - Quiz & Flashcards