Johannanystrom

Alla inlägg under december 2010

Av Johanna Nyström - 20 december 2010 09:39


I Fredags kl. 14.00 tog jag jullov. Fick sluta en timme tidigare och tror fan det gjorde min dag. Blev överlycklig för såg bara framemot min ledighet som jag har nu tills den 10Januari. Dock blir det ju att jobba på Konsum några dagar men känns ändå ut sjukt skönt att veta att jag är ledig några veckor :) 


Så Fredagen tillbringades kring Bränna med Micke & Matte, sen när Micke svek oss plockadr vi upp Vickan och drog till Snabers och kollade läget, hämtade nå leksaker som jag gav till Albin och sen for vi alla hem och gjorde godnatt. 


Lördag for jag, Vickan och Matte till Luleå för lite shopping. Blev inga julklappsinköp för mig, eller jo, jag shoppade en massa saker till mig själv :) Haha! Lägger upp nå bilder i nästa inlägg. Och efter en hel dag i Luleå var vi hemma kring 18.30 Då blev det mys i Vännes, powernap, surr och senare in till Bränna. Vi hann även med att fara på spökjakt, eller den blev ganska misslyckad när vi hade hunnit köra till Kälvudden och skulle köra efter skogsvägen och den inte var upp plogad där vi skulle svänga av. Så det sket sig. Istället for vi till MW och såg The Last Song och jag somnade som vanligt till filmen och vaknar upp när den är slut. 

Så vid halv tre när filmen var slut for jag och Vickan till henne och sussade. 


Söndag, vaknar upp efter en sjukt bra sömn och märker ganska snabbt att det är -24 och min bil är död. Så vi fick skjuts hem till mig i G-byn där vi åt mat och sen for på konsum och köpte en jäkla massa gottesaker och bosatte oss i Vickans säng med chips, ostbågar, 3 olika läsk och varsinn skvallertidning. Det kallas för MYS! 

Sen kom även Matte och Pär och joinade oss en stund och senare på kvällen blev det att se Bad Santa hos Mw.


Idag vettefan vad jag ska göra, klä granen är ett måste iaf och hälsa på mormor och morfar. Är år och dar sen jag varit dit ner. Sen tänkte jag ladda ner och bränna massa julfilmer så vi har att se en varje kväll :) Vi försöker nämligen få massa julkänsla. Haha! 

Av Johanna Nyström - 16 december 2010 08:04


Shit så det har snöat inatt. Har typ varit snöstorm eller fortfarande är.


Idag blir det jobb på Konsum några timmar. Bra med extra pengar, speciellt om jag ska kunna göra och köpa allt jag planerat ;) Haha! Så inget lekis för min del idag. Och imorgon är sista dagen på praktiken, sen tar jag jullov till 10de Januari då jag börjar igen. Skönt med lite ledighet, då kommer jag tillbaka på toppen humör. Tackar gudarna för att jag slipper ha praktik under jul och nyårsveckorna. Då hade jag nog varit en bitter fitta. Haha! 


Nää, nu göra sig klar, börjar nio.nollnoll

Av Johanna Nyström - 15 december 2010 07:07


Har jag fått lite pengar. Lönen har rullat in på mitt konto inatt och gissa om jag är glad? + att jag får mer pengar under dagen eller imorgon, pengarna från AF :) Kommer bli rik, eller känna mig rik iallafall. Haha! 


Annars så händer inte så mycket, jag är sämst på att uppdatera, har varken lust eller ork men jag försöker. 


Jag är iaf nu inne på min sista vecka på praktiken (var det tänkt) men AF ringde igår och förlängde så först får jag ha jullov ett tag och den 10Januari börjar jag igen och ska vara ända tills 4Mars. Alltså typ 2 månader till. Men det gör inte mig så mycket, trivs bra där och jag får ju pengar och slipper börja fundera ut nå nytt ställe jag vill vara på. 


och ikväll blir det kanske bio för att se nyaste Harry Potter filmen och imorgon blir det jobb. Och till helgen på lördag blir det Luleå för att shoppa loss lite grann :) Känns som en evighet sist jag unna mig själv saker. Så jaaa, jag längtar =)

Av Johanna Nyström - 13 december 2010 16:00


Nu blir det full rulle för min del dom närmaste timmarna. Ska göra mig klar nu för att sen fara till kyrkan och se mina små lekis barn +1,2,3orna stå där och vara lucior, tärnor, tomtar, stjärngossar och pepperkaksgubbar. 

Dom kommer vara så fina och duktiga :) För vi har tränat jätte mycket så det kommer bli kanoners ikväll. 


Imorgon blir jag ledig från lekis och istället blir det att jobba på Konsum, bra med lite extra pengar =)


  

Av Johanna Nyström - 12 december 2010 21:34


Söndag börjar närma sig sitt slut och jag har hunnit med att mysa hos Vickan med henne & Albin i princip hela dagen. Sen kom även Matte och höll oss sällskap, en sväng i G-byn för kaffe hann vi också med och ett besök i Vännes och några varv kring byn. Nu är jag hemma igen och tänkte snart slå igen ögonen så man orkar upp imorgon för en dag på lekis :) Är ju dessutom lucia imorgon så.. Shit så den här månaden har gått snabbt, snart är det julafton =)

Av Johanna Nyström - 12 december 2010 10:54


Helgen är fan redan över och jag funderar på hur det kan ha gått till? 

Shit vad tiden går snabbt. 


Har iallafall haft en lugn men sjukt bra och rolig helg. 

Igår blev det tacos i vännes med Matte & Micke, sen kom Ida & David också och joinade oss ett tag. Vi tog även nå varv på Bränna men insåg ganska snabbt att det var rätt värdelöst så vi hyrde en film på OK och drog till Vännes igen och såg The New Daughter. Den var rätt bra och lite hemsk ibland så man fick hoppa till. Och just efter ett inatt har jag kommit hem och somnat. 


Och nu har jag för en liten stund sen vaknat, skönt sova ut idag också men känner mig inte riktigt i form, har ont i halsen, är snorig och konstig i kroppen. Måste mata i mig massa vitaminer idag så jag kan fara på praktiken i veckan och även jobba nån dag. Kan och får INTE blir förskyld nu :(

Av Johanna Nyström - 11 december 2010 10:53


Igår fick jag helg kring tre tiden och fan så härligt det kändes. Var riktigt tvungen tvinga mig igenom hela förmiddagen. Var riktigt trött och less. Men tillslut fick även jag helg och har nu insett hur mycket jag uppskattar helgerna. Har inte gjort det förut, vilket nog beror på att jag varit ledig hela veckor. 


Igår kväll hände inte allt för mkt iaf, jag, Matte & Pär drog till UG och såg några band som uppträdde och tränade sig inför Rockkarusellen. Träffade även på Annika där så vi surrade på och såg lite av Idol :) Sen drog jag, Matte & David vidare till D & syster där vi slog oss ner vid köksbordet med en massa gott och spelade sällskapsspel hela kvällen och såg sen finalen av Idol där min favvis JAY vann :) Woho! Och vid halv två typ var jag hemma och stupade i säng. 


Har vaknat för en stund sen och ska snart ta mig ork och hoppa i duschen, har smink hela ansiktet eftersom jag var för trött igår för att ens tänka tanken att tvätta bort det. Sen vad som händer idag/ikväll får vi se, blir att laga tacos i Vännes senare hos bröderna Wikman iaf, kanske bio i Luleå eller fara hämta en bil. Men nyktert blir det då iaf och då är jag inne på min tredje helg i rad =) SKÖNT!


Bjuder på en bild på min balsminkning :)


  

Presentation


Johanna Nyström - 23år, bor i Norrbotten, Överkalix tillsammans med min pojkvän Mathias och våran hund, en Fransk Bulldog som heter Dollar. Världens härligaste. Honom kommer ni få läsa och se mycket av här.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

-

Personligt bloggar Blogvertiser Personligt





Ovido - Quiz & Flashcards