Johannanystrom

Alla inlägg den 6 mars 2013

Av Johanna Nyström - 6 mars 2013 20:00


Igår på morgonen började en tand värka för mig, blev värre med dagen och imorse när jag vaknade ville jag dö. Blev bara värre och värre så när jag kom till jobbet var jag tvungen ringa tandläkaren för en akut tid.

Det riktigt pumpade i tanden. Så fick en tid lite senare och väl där tog hon kort och kom fram till att tandens "hjärta & nerver" som hon kallade det hade skadats och hon var tvungen tömma hela tanden och "döda" den.  Sen fyllde hon igen den med en tillfällig sats så ska jag dit igen om två veckor för att göra en rotfyllning och lite andra saker. Skulle ta ca 90 minuter och idag tog de 40minuter så kan ju bara gissa hur dyrt det kommer bli. Sen fick jag höra av en som gjort förra året precis samma sak att det kostade han 4500kr. HELT SJUKT! Hur fan kan de vara så dyrt? Andra har betalat lite billigare, kring 3500, men antar att de beror på olika saker, hur länge och hur mycket saker osv dom behöver/använder. Men tycker ändå det är helt sinnessjuka priser. 

Inte har man råd med sånt egentligen, men vad ska man göra? Måste ju ha tanden och få lagat den. 

Ja fyfan. Det förstörde min dag!



Har iallafall hunnit vara till mamma och pappa en sväng ikväll. Är hemma nu igen och ska se nå tv innan man gör natt. Känner mig riktigt slut och hela höger sida av ansiktet/munnen ömmar.

Presentation


Johanna Nyström - 23år, bor i Norrbotten, Överkalix tillsammans med min pojkvän Mathias och våran hund, en Fransk Bulldog som heter Dollar. Världens härligaste. Honom kommer ni få läsa och se mycket av här.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

-

Personligt bloggar Blogvertiser Personligt





Ovido - Quiz & Flashcards